27 feb. 2023 | 12:13

În alte țări se concediază, la noi se fac angajări: firmele românești dau lecții Occidentului

ACTUALITATE
În alte țări se concediază, la noi se fac angajări: firmele românești dau lecții Occidentului

Nu este deloc simplă perioada pe care firmele o traversează acum, dar în mod surprinzător mediul de afaceri din România pare mai rezilient decât cel din vest, in fața crizelor multiple ce au lovit economiile lumii în ultima vreme.

În timp ce marile companii din vestul Europei și de peste ocean apelează în această perioadă tulbure la concedieri în masă, la noi procesul de recrutare apasă pedala de accelerație. Nici urmă de probleme majore pe piața muncii de la noi din țară, din fericire!

Printre companiile care au făcut mari disponibilizări în ultimul timp, se numără Microsoft, Amazon, Google, Intel, Zoom, Meta, Twitter, IBM, Coinbase, PayPal, SAP, Salesforce, Spotify, Vodafone etc. Totuși, sentimentul de neîncredere față de economie în rândul managerilor nu pare să-i fi cuprins și pe oamenii de afaceri din țara noastră.

O analiză BestJobs arată că recrutarea în România accelerează în 2023 în ciuda concedierilor masive din Vest. Companiile au contactat până acum cu 45% mai mulți candidați față de începutul anului trecut și au transparentizat cu 14% mai multe oferte salariale.

Patronii români o duc bine și fac recrutări, deși în străinătate concedierile sunt la ordinea zilei

„Observăm o evoluție în zona de transparentizare a salariilor, ca parte a strategiei de a oferi candidaților oportunități egale indiferent de vârstă sau gen, dar și de a-și crește atractivitatea în rândul candidaților care își doresc acces complet la informațiile despre job încă din momentul aplicării.

În tandem, mai mult de jumătate dintre candidații activi pe platformă și-au stabilit o marjă salarială pentru a eficientiza procesul de căutare și pentru a modela piața conform nevoilor lor”, spune Ana Vișian, Marketing Manager BestJobs.

Cifrele analizei arată că, de la începutul anului, angajatorii au contactat cu 45% mai mulți candidați decât în aceeași perioadă din 2022. În plus, tot mai mulți aleg să afișeze salariul în oferta de job, pentru a atrage candidați relevanți, în prezent gradul de transparentizare ajungând la 36%, cu 14% în creștere față de anul trecut.