27 ian. 2023 | 14:05

În 2022, livrările de smartphone-uri au scăzut la minimele din ultimii 10 ani: care sunt motivele

ACTUALITATE
În 2022, livrările de smartphone-uri au scăzut la minimele din ultimii 10 ani: care sunt motivele

Apple și Samsung au fost lideri într-o economie dificilă. Iată cum a arătat piața de smartphone-uri anul trecut.

Producătorii de PC-uri nu au fost singurii care s-au confruntat cu un 2022 sumbru. Canalys estimează că livrările de smartphone-uri au scăzut cu 11 la sută de la an la an, ceea ce face ca aceasta să fie cea mai proastă performanță anuală dintr-un deceniu. Al patrulea trimestru a fost mai rău – livrările au scăzut cu 17% față de sfârșitul anului 2021. Acesta a fost și cel mai rău trimestru din ultimii zece ani, potrivit analiștilor.

Cine a vândut cele mai multe smartphone-uri

Majoritatea greilor din industrie au avut și ei o perioadă grea. Apple și Samsung au fost singurele două branduri majore care au câștigat cotă de piață în 2022, crescând la 19 și, respectiv, 22%. Concurenții chinezi Xiaomi, Oppo și Vivo s-au micșorat cu toții. Nu te va surprinde să auzi că Apple a depășit Samsung în ultimul trimestru (familia iPhone 14 era nouă, în timp ce Galaxy S22 era relativ veche). Cu toate acestea, a fost încă un record – Apple a pretins 25 la sută din piață în toamnă, unde Samsung avea „doar” 20 la sută. Cu alte cuvinte, brandurile de ultimă generație s-au menținut constant.

S-ar putea să știi deja de ce piața a mers în jos. Combinația dintre o economie dificilă și probleme de aprovizionare a afectat cererea și a creat lipsuri. Chiar dacă ți-ai putea permite smartphone-ul visat, s-ar putea să-ți fi fost greu să-l găsești. Acest lucru a determinat companiile să efectueze vânzări și, altfel, să facă tot posibilul pentru a atrage clienții și a elimina stocurile nevândute.

Nu te aștepta ca 2023 să fie mult mai bun. Canalys prezice că piața smartphone-ulurilor ar putea doar crește ușor, în cel mai bun caz. Redeschiderea Chinei este pe cale să ajute, dar cercetătorii cred că efectul va fi vizibil doar în a doua jumătate a anului. Dacă acest lucru se dovedește adevărat, producătorii de telefoane pot ajunge totuși să lupte pentru atenția ta cu promoții agresive.