Google deschide accesul la chatbot-ul său Bard AI: cum îi face concurență lui ChatGPT
De când și-a dezvăluit AI-ul conversațional Bard în februarie, Google a lucrat pentru a îmbunătăți răspunsurile chatbot-ului, după ce a difuzat informații greșite în debutul său pe Twitter.
Mai recent, am văzut că gigantul a adăugat funcții AI generative la practic întreaga sa suită de servicii, în timp ce accesul la chatbot-ul Bard a rămas exclusiv pentru câțiva. Am văzut tot recent că unii utilizatori Pixel au primit invitații pentru a testa botul Google, iar acum, compania a spus că „începe să deschidă accesul la Bard”.
Într-o postare pe blog despre care Google spune că „Bard ne-a ajutat s-o scriem”, vicepreședintele de produs Sissie Hsiao și vicepreședintele de cercetare Eli Collins au invitat oamenii să se înscrie pe bard.google.com. Compania a spus că va începe să implementeze accesul celor din SUA și Marea Britanie începând de ieri și că „se extinde în timp în mai multe țări și limbi”.
Deschiderea accesului la mai mulți oameni este „următorul pas critic în îmbunătățirea acestuia”, au spus cei doi, menționând că obținerea de feedback de la o bază mai largă de teste este esențială.
La fel ca și cu ChatGPT sau Microsoft Bing AI, vei putea vorbi cu Bard ca și cu un prieten, folosind limbajul natural, în loc de o serie de cuvinte cheie.
„S-ar putea să-i ceri lui Bard să-ți dea sfaturi pentru a-ți atinge obiectivul de a citi mai multe cărți anul acesta, să explice fizica cuantică în termeni simpli sau să-ți stimuleze creativitatea, subliniind o postare pe blog”, au scris Hsiao și Collins.
Vei putea vorbi, în curând, și cu Bard AI
Cei doi au mai spus că „Bard este o interfață directă pentru un LLM și o considerăm o experiență complementară la Google Search”. Pe baza capturilor de ecran incluse în anunț, interfața lui Bard arată destul de asemănătoare cu Bing AI, cu câteva diferențe cheie.
În partea de jos a fiecărui răspuns, versiunea Google oferă patru butoane: degetul mare în sus, degetul mare în jos, o săgeată de Refresh și un buton care spune „Google it”. Există, de asemenea, o opțiune în partea dreaptă sus a răspunsului care spune „Vezi alte schițe”. Bing AI nu le are, ci utilizând spațiul de sub fiecare răspuns, ca zonă pentru citarea sursă.
În timp ce Bing AI rulează pe GPT-4 de la OpenAI, Bard este alimentat de „o versiune ușoară și optimizată” a LaMDA de la Google, iar compania a spus că „va fi actualizată cu modele mai noi și mai capabile în timp”. La ultima sa conferință pentru dezvoltatori I/O, Google a prezentat o aplicație AI Test Kitchen pentru ca oamenii să interacționeze cu LaMDA 2, pe care a dezvăluit-o atunci.
Bara de introducere din partea de jos a ecranului are, de asemenea, câteva diferențe. Bard are un simbol de microfon la sfârșit, ceea ce indică faptul că ar putea fi acceptată conversia vorbirii în text, în timp ce Bing, nu are. Între timp, oferta Microsoft are o pictogramă în partea stângă a barei de introducere a textului, pentru a curăța lista atunci când vrei să începi un subiect nou. Google nu are așa ceva.
De asemenea, merită remarcat faptul că sub câmpul de text al lui Bard este o linie de litere mici pe care scrie „Bard poate afișa informații inexacte sau jignitoare care nu reprezintă opiniile Google”.
În anunțul său, Google a avut grijă să recunoască faptul că modelele mari de limbaj (LLM) precum LaMDA nu sunt perfecte și că se întâmplă greșeli.
„De exemplu, pentru că învață dintr-o gamă largă de informații care reflectă prejudecățile și stereotipurile din lumea reală, acestea apar uneori în rezultatele lor”, au scris Hsiao și Collins.
Google a spus că este important să știm că există astfel de provocări și a remarcat că siguranța și calitatea sunt aspecte importante de luat în considerare.
„Am construit, de asemenea, funcții speciale, cum ar fi limitarea numărului de schimburi într-un dialog, pentru a încerca să menținem interacțiunile utile și pe subiect”, au scris Hsiao și Collins.
Totuși, nu este clar care este limita numărului de schimburi într-un dialog.
În ciuda tuturor limitelor sale potențiale și posibilităților de eroare, Google încă crede că Bard merită munca, adăugând că „va continua să îmbunătățească Bard și să adauge capabilități, inclusiv codare, mai multe limbi și experiențe multimodale”. Hsiao și Collins au spus că ajutorul lui Bard la scrierea postării de anunț a implicat crearea unei schițe și sugerarea de modificări.