GM vrea să schimbe industria auto: De ce bateriile sale reprezintă viitorul
General Motors urmărește să își comercializeze în continuare producția de baterii pentru vehicule electrice și să scadă prețurile prin investiții în Mitra Chem – o companie lansată descrisă ca un „inovator al materialelor pentru baterii cu AI”.
GM a anunțat că este investitorul principal al unei runde de finanțare din seria B care sprijină compania de baterii din Silicon Valley.
GM a acceptat public o tranziție completă către electrificarea gamei sale de vehicule în majoritatea mărcilor sale, iar un factor cheie în ecuație rămâne platforma proprie Ultium EV, alimentată de celulele bateriei Ultium.
GM a promis că va investi sute de milioane de dolari pentru a trece la producția de vehicule electrice și pentru a construi unități masive de producție de baterii în America de Nord pentru a susține numărul tot mai mare de modele de vehicule electrice în curs de dezvoltare.
Cu toate acestea, o mare parte din această investiție a fost alocată pentru producția de celule la scară în SUA și mai puțin pentru cercetarea și dezvoltarea chimiei bateriilor din celule. Între timp, startup-uri precum Mitra Chem folosesc tehnologii avansate nu numai pentru a aduce la scară la scară noi chimii ale bateriilor, ci și pentru a face acest lucru într-un ritm vertiginos.
Ca rezultat, GM a investit în Mitra Chem cu planuri de a dezvolta împreună catozi pe bază de fier și chimii celulare suplimentare.
GM explorează tehnologia bateriei LFP, LMFP și nu numai
Conform detaliilor de la General Motors în această dimineață, aceasta conduce o finanțare de 60 de milioane de dolari în Seria B în Mitra Chem, dar nu dezvăluie în prezent cât de mult din acest total este deversat. Proaspăta finanțare este menită să permită Mitra Chem să-și extindă operațiunile actuale din Mountain View, California și să ajute la accelerarea introducerii pe piață a materialelor pentru baterii ale startup-ului.
Mitra Chem va ajuta GM în dezvoltarea materialelor active catodice pe bază de fier (CAM), inclusiv celule de litiu mangan fosfat de fier (LMFP). Acesta va fi în plus față de celulele cu fosfat de fier litiu (LFP) deja proeminente în industria bateriilor pentru vehicule electrice – un alt produs în care Mitra Chem este deja specializată. Vicepreședintele GM, accelerarea tehnologiei și comercializarea, Gil Golan, a explicat:
„Aceasta este o investiție strategică care va contribui la întărirea eforturilor GM în domeniul bateriilor pentru vehicule electrice, la accelerarea activității noastre privind chimiile bateriilor la prețuri accesibile, cum ar fi LMFP, și la sprijinirea eforturilor noastre de a construi un lanț de aprovizionare a bateriilor orientat spre SUA. GM accelerează investiții mai mari în subdomeniile critice ale tehnologiei bateriilor, cum ar fi chimia celulelor, componentele și procesele avansate de producție a celulelor. Laboratoarele, metodele și talentul Mitra Chem se vor potrivi bine cu munca propriei noastre echipe de cercetare și dezvoltare.”
Laboratorul Mitra Chem utilizează simulări și modele de învățare automată bazate pe fizică pentru a accelera dezvoltarea formulării, întărind startup-ul pentru a pretinde că poate reduce cronologia bateriei de la laborator până la producție cu peste 90%
Împreună cu investiția proaspătă a GM, Mitra Chem spune că poate scurta în mod semnificativ ciclurile de învățare și poate aduce noi formule pentru celulele bateriei, cum ar fi LMFP sau, eventual, halogenură de metal de litiu (LMX) pentru celulele cu stare solidă, pe piață mult mai rapid.