Gigantul care desființează ”mitul” crizei economice din 2023: de ce nu vede semne de recesiune în Europa
Bătrânul continent trece printr-o perioadă economică fără precedent, criza economică este accentuată de cea mai mare rată a inflației din ultimele decenii, iar costurile explozive cu energia lovesc adânc în buzunarele oamenilor obișnuiți.
În totală opoziție cu opinia analiștilor și experților economici, șeful Ryanair este optimist în ceea ce privește anul 2023. El nu vede niciun semn de recesiune, pornind de la rezervările pe care le vede pentru cursele din acest an. Conform datelor oficiale, doar în ultimul weekend, au fost atinse două milioane de rezervări pentru lunile următoare, o dovadă a faptului că oamenii continuă să-și facă planuri de vacanță, în pofida creșterii costului vieții, conform Reuters.
Scumpirile nu descurajează investiții în vacanțe
“Se pare că există foarte multă cerere. Cred că oamenii sunt îngrijoraţi că preţurile vor creşte la vară, aşa cum cred şi eu, şi de aceea au decis să îşi facă anticipat rezervări pentru călătoriile de Paşti şi pentru la vară”, a spus Michael O’Leary la o conferinţă organizată la Londra.
Ce s-a schimbat în opinia lui O’Leary este că oamenii nu își mai închipuie că pot face compromisuri la vacanțe pentru că nu și le imaginează ca fiind un lux, ci o necesitate, o parte normală din viață. Cu această ocazie, șeful gigantului low-cost a reiterat prognozele conform cărora Ryanair se aşteaptă să transporte 185 de milioane de pasageri în anul fiscal care se va încheia în luna martie 2024, după 168 de milioane de pasageri transportaţi în exerciţiul fiscal actual, conform economedia.ro.
În ceea ce privește mecanismului care îi permite Ryanair să funcționeze foarte bine în această perioadă, în defavoarea concurenței, are legătură cu deținerea aeronavelor. În același timp, EasyJet și Wizz Air, cu care concurează pe aceeași piață, au o mare parte din avioane închiriate sau în rate, iar creșterea dobânzilor îi lovește din plin.
Pe termen lung, O’Leary a explicat că se așteaptă la o consolidare a industriei transportului aerian. “În mod clar, Alitalia va ajunge să fie preluată de Lufthansa în următoarele trei-patru luni. TAP cred că va ajunge la BA-IAG, după care cred că easyJet va sfârşi prin a fi cumpărată de BA sau de Air France sau posibil de ambele în comun iar Lufthansa va cumpăra Wizz Air”, a insistat Michael O’Leary.