08 mai 2023 | 17:25

Ferrari rămâne un titan al industriei auto: Purosangue stă la baza realizărilor producătorului de lux

ACTUALITATE
Ferrari rămâne un titan al industriei auto: Purosangue stă la baza realizărilor producătorului de lux

Marja de profit a Ferrari a crescut la 37,6%, deoarece a crescut prețurile pentru clienții săi bogați, care sunt mai puțin afectați de inflația în creștere și ratele dobânzilor mai mari.

Ferrari a declarat că câștigurile sale de bază au crescut cu 27%, până la 537 de milioane de euro în primul trimestru, deoarece producătorul auto crește prețurile pentru vehiculele sale și începe livrările modelului său în stil crossover Purosangue.

Ferrari a dezvăluit Purosangue în septembrie. Mașina cu patru uși, cu călărie înaltă, arată mai mult ca un SUV decât portofoliul tradițional al companiei de mașini sport cu două uși, joase.

Ferrari a decis să redeschidă comenzile pentru noul său Purosangue, a declarat CEO-ul Benedetto Vigna. După ce a dezvăluit mașina în septembrie anul trecut, Ferrari a încetat să primească comenzi pentru mașină două luni mai târziu, deoarece cererea mare a trimis listele de așteptare pentru unii clienți la aproximativ doi ani.

„Am fost surprinși de o surpriză pozitivă pentru acest interes puternic”, le-a spus Vigna analiștilor la un apel pentru venituri de joi.

Livrările Purosangue, în valoare de 390.000 de euro, urmează să înceapă în trimestrul curent.

Vigna a spus că clienții care comandă acum Purosangue cu 12 cilindri vor trebui să aștepte până în 2026 pentru a-l primi. El a confirmat angajamentul Ferrari de a menține vânzările Purosangue sub 20% din totalul livrărilor de grup pe parcursul ciclului de viață al mașinii și de a nu-l extinde, pentru a păstra un anumit grad de exclusivitate.

Ferrari, care a dezvăluit Roma Spider în martie, a promis un total de patru modele noi anul acesta.

Ferrari a crescut prețurile unora dintre modelele sale, clientela sa bogată fiind mai puțin afectată de creșterea inflației și a ratelor dobânzilor.

Directorul financiar Antonio Picca Piccon le-a spus analiştilor că Ferrari aplică acum creşteri de preţuri de o singură cifră pe anumite modele şi pieţe pe care le anunţase anul trecut.

El a spus că compania se așteaptă la un al doilea trimestru puternic, urmat de o a doua jumătate a anului mai slabă – în special al patrulea trimestru – în conformitate cu cadența planificată a produsului.

Inflația balansată de prețuri mari

Creșterile prețurilor mașinilor vor contrabalansa inflația actuală a costurilor, a spus Ferrari.

Marja Ferrari asupra EBITDA ajustat a crescut cu 2 puncte procentuale în primul trimestru comparativ cu același trimestru al anului trecut, până la 37,6 la sută. Veniturile au fost de 1,43 miliarde de euro.

Compania se pregătește să treacă la vehicule electrice și să transforme fabrica sa istorică din nordul Italiei într-un hub pentru mașinile alimentate cu baterii.

Primul Ferrari complet electric este așteptat în 2025, iar modelele doar cu baterie, precum și modelele hibrid plug-in sunt programate să domine portofoliul companiei în a doua jumătate a deceniului.

Mașinile hibride au reprezentat 35% din livrări în primul trimestru, a spus compania.

„Tranziția Ferrari către un viitor electrificat ar putea crește prețul său mediu de tranzacție și poate crește Ebitda-ul său mamut de 154.000 de euro pe vehicul, pe măsură ce produsele bazate pe ICE devin speciale”, a declarat luna trecută analistul Bloomberg Intelligence Joel Levington.

Analiștii Bernstein au remarcat că mixul de produse „extrem de puternic” de la Ferrari, puterea de stabilire a prețurilor și agenda lungă de comenzi au protejat compania împotriva potențialelor anulări de comenzi cauzate de recesiune.

Ferrari și-a confirmat previziunile pentru întregul an, deși analiștii Bernstein au spus că se așteptau ca acestea să fie majorate mai târziu în cursul anului.