19 ian. 2023 | 11:04

Dacă ai călătorit cu această companie aeriană, primești banii înapoi: care sunt condițiile

ACTUALITATE
Dacă ai călătorit cu această companie aeriană, primești banii înapoi: care sunt condițiile

Dacă ai zburat cu Blue Air, s-ar putea să primești banii înapoi. Vola.ro confirmă că este în curs de a finaliza procesul de rambursare a banilor tuturor clienților care au avut zboruri Blue Air anulate cu plecare începând cu data de 6 septembrie 2022.

Ca referință, peste 10.000 de clienți Vola.ro au fost afectați de anulările Blue Air, iar prejudiciul adus se ridică la peste 1.000.000 de euro. Vola.ro confirmă rambursarea a 95% dintre banii clienților afectați, urmând ca restul de 5% dintre clienți să primească soluțiile de rambursare în următoarea lună.

Banii înapoi, de la Vola

Primii clienți Vola.ro care au fost rambursați imediat ce zborurile lor au fost anulate de compania aeriană sunt cei care își achiziționaseră serviciul Fast Refund și care au primit banii în doar 2-3 zile de la anularea zborului. În același timp, clienții care aveau achiziționat serviciul Vola Trip Protect au primit asistență prioritară și soluții alternative de călătorie, astfel continuându-și planurile de vacanță, sau au putut opta pentru rambursare și au primit banii înapoi în 2-3 zile. De asemenea, clienții Vola care aveau zboruri Blue Air și se aflau în străinătate au fost ajutați să revină în țară.

Clienții care au optat pentru produsele Fast Refund sau Trip Protect la achiziția zborurilor prin Vola și-au primit banii automat sau au efectuat călătoria cu altă companie aeriană, din fondurile proprii Vola.ro, în prima săptămână de la anunțul public al anulării zborurilor Blue Air.

Pentru context, Blue Air a suspendat la începutul lunii septembrie 2022, din senin, toate zborurile pe care le opera înspre și dinspre România, până pe 12 septembrie. Explicația gestului are legătură cu popririle aplicate pe conturile companiei de către Ministerul Mediului pentru neplata unor amenzi. În contextul în care nu-și poate plăti datoriile către furnizori din acest motiv, oficialii companiei aeriene afirmau că altă soluție nu a existat.

În acest context, mii de oameni au ajuns să-și transforme vacanța într-un coșmar. Câteva sute au ajuns pe Otopeni, au făcut procedurile de îmbarcare, doar ca apoi să revină la Plecări și să fie nevoiți să se întoarcă acasă. Concediul, anulat. Semnificativ mai tristă este situația sutelor de români care au rămas blocați peste graniță.

Ulterior, compania aeriană Blue Air a fost naționalizată.