Cu doar două cuvinte poți transmite live pe Facebook ceea ce vezi: cu ce sunt diferiți ochelarii inteligenți Meta
Meta lansează noi ochelari inteligenți Ray-Ban cu un asistent AI încorporat care poate transmite transmisiuni live a ceea ce vede un utilizator direct pe Facebook și Instagram.
Recent, CEO-ul Meta Mark Zuckerberg a lansat noi produse AI, inclusiv roboți care creează imagini foto-realiste și ochelari inteligenți care răspund la întrebări, precum și un set de căști de realitate virtuală actualizat.
Ce au deosebit ochelarii inteligenți Meta
„Uneori inovăm lansând ceva ce nu a mai fost văzut niciodată”, a spus Zuckerberg.
„Dar uneori inovăm luând ceva minunat, dar foarte scump și făcându-l astfel încât să poată fi accesibil pentru toată lumea sau chiar gratuit”.
Ochelarii inteligenți Ray-Ban au fost lansați pentru prima dată în parteneriat în 2021, dar aveau doar funcții de bază ale camerei. Acum, noii ochelari au sunet și camere îmbunătățite și vin cu noi capabilități care „nu au fost niciodată văzute pe o pereche de ochelari inteligenți până acum”.
Astfel, utilizatorii pot transmite live de pe ochelari pe Facebook sau Instagram spunând „Hey Meta”, noului asistent AI conversațional al companiei. Meta AI va fi integrată în ochelarii inteligenți ca asistent, începând cu o lansare beta în SUA.
O actualizare de software planificată pentru anul viitor îi va oferi asistentului posibilitatea de a identifica locurile și obiectele pe care oamenii le văd, precum și de a efectua traduceri în limbă.
Cum funcționează ochelarii smart
Meta AI funcționează pe un model personalizat bazat pe puternicul model de limbă mare Llama 2 pe care compania l-a lansat pentru uz public în iulie. Chatbot-ul va avea acces la informații în timp real printr-un parteneriat cu motorul de căutare Bing al Microsoft, a spus Zuckerberg.
Într-un interviu acordat Reuters, președintele Meta Global Affairs, Nick Clegg, a declarat că compania a luat măsuri pentru a filtra detaliile private din datele utilizate pentru antrenamentul modelului și a impus, de asemenea, restricții asupra a ceea ce ar putea genera instrumentul, cum ar fi interzicerea creării de imagini realiste ale personalităților publice.
„Am încercat să excludem seturi de date care au o mare preponderență de informații personale”, a spus Clegg, citând LinkedIn ca exemplu de site web al cărui conținut nu a fost folosit în mod deliberat.
Vorbind dintr-o curte centrală din campusul întins din Silicon Valley din Meta, Zuckerberg a spus că noua generație de ochelari inteligenți Ray-Ban de la Meta va avea un preț de 299 de dolari.
Precomenzile sunt deschise acum pe meta.com și ray-ban.com, iar ochelarii inteligenți vor fi disponibili pentru cumpărare online și în magazinele cu amănuntul începând cu 17 octombrie.