07 iun. 2023 | 16:55

Concertele, lansările de carte și târgurile, din nou în preferințele românilor: tendințele anului 2023 la distracție

ACTUALITATE
Concertele, lansările de carte și târgurile, din nou în preferințele românilor: tendințele anului 2023 la distracție

Începând cu anul 2020, continuând cu 2021 și un pic în 2022, oamenilor din lumea întreagă li s-a limitat accesul la spectacole, lansări de carte, concerte și târguri. Totul s-a întâmplat în contextul pandemiei. Evident, situația s-a aplicat inclusiv la noi în țară.

Totuși, recent, s-a observat o revenire, în ceea ce privește câteva dintre modalitățile de petrecere a timpului liber.

Cum s-ar raportat oamenii la concerte, târguri și spectacole, în ultima perioadă

Așa cum menționam anterior, în ultima perioadă s-a raportat o prezență mult mai mare la concerte și alte evenimente în aer liber (sau nu), menite să descrețească frunțile oamenilor.

Potrivit unui studiu realizat de Events Behahior, în 2023, și citat de profit.ro, 9 din 10 respondenți au declarat că au intenția de a participa la cel puțin un eveniment de acest fel, în 2023, interesul fiind destul de crescut și în ceea ce îi privește pe cei ce au mai mult de 45 de ani.

În topul preferințelor se află Bookfest și Street Food Festival, însă s-a înregistrat un interes crescut și pentru Untold sau Neversea, TIFF beneficiind, de asemenea, de apreciere în rândul românilor.

Entuziasmul românilor pentru evenimente se arată, în consecință, a fi pe trend ascendent, mulți dintre respondenți declarându-se dornici de socializare cu prietenii, dar și cu vedetele lor preferate.

Studiul Events Behavior in 2023 a fost realizat online, pe un eșantion format din 973 de persoane cu vârsta peste 18 ani, utilizatori de internet din mediul urban. Dintre aceștia, 810 respondenți au declarat că participă de obicei la evenimente / activități culturale. Colectarea datelor a avut loc în perioada 26 Aprilie – 5 Mai.

Ba mai mult decât atât, cei cu vârste cuprinse între 18-24 de ani par dispuși să ia în considerare produse sau servicii oferite de brandurile organizatoare, distribuind, în număr tot mai mare, fotografiile de la evinimentele la care participă, popularizând, în acest fel, atât festivalul, cât și ideea de distracție.

Primul meu contact cu presa s-a întâmplă la vârsta de 11 ani, când ziarul călărășean Pământul mi-a oferit ocazia să public în rubrica destinată copiilor. Peste ani, ajungeam la Galați unde ... vezi toate articolele