23 nov. 2023 | 08:00

Centrul galaxiei noastre, așa cum nu l-ai mai văzut: Imaginile de la NASA sunt incredibile FOTO

Imaginile telescopului Webb de la NASA arată o vedere fără precedent și „haotică” a centrului galaxiei noastre. Cercetătorii intenționează să folosească aceste date pentru a testa teoriile actuale despre formarea stelelor.

NASA oferă imagini incredibile

Telescopul James Webb a revenit cu câteva imagini superbe. De data aceasta, telescopul a privit centrul galaxiei Calea Lactee, luminând cea mai densă parte a împrejurimilor noastre cu „detalii fără precedent”. Mai exact, imaginile provin dintr-o regiune de formare a stelelor numită Săgetător C sau Sgr C, pe scurt.

NASA, ESA, CSA, STScI și S. Crowe (Universitatea din Virginia)

Această zonă se află la aproximativ 300 de ani lumină de gaura neagră supermasivă a galaxiei, Săgetătorul A, și la peste 25.000 de ani lumină de o mică stâncă albastră, numită Pământ. În total, regiunea se mândrește cu peste 500.000 de stele și diverse grupuri de protostele, care sunt stele ce încă se formează și câștigă masă. Rezultatul final? Un nor uimitor de haos, mai ales în comparație cu regiunea noastră de spațiu.

Vezi și: Astronomii au găsit trei stele bizare: de ce sunt speciale, ce a descoperit telescopul James Webb

Vezi și: James Webb a făcut încă o descoperire fascinantă. Cea mai nouă „creșă de stele” ar putea schimba tot ceea ce știam

Cum arată centrul Căii Lactee

De fapt, centrul galactic este „cel mai extrem mediu” din Calea Lactee, după cum a afirmat profesorul de la Universitatea din Virginia, Jonathan Tan, care a asistat echipa de observație. Nu au existat niciodată date despre această regiune cu acest „nivel de rezoluție și sensibilitate”, până acum, datorită puterii telescopului Webb.

În centrul tuturor se află o protostea masivă care cântărește de peste 30 de ori Soarele nostru. Acest lucru face ca zona să pară mai puțin populată decât este de fapt, deoarece acest obiect solar blochează lumina din spatele lui, așa că nici măcar Webb nu poate vedea toate stelele din regiune. Deci, ceea ce vezi este o estimare a cât de aglomerată este zona. Este ca Times Square al spațiului, doar că fără un restaurant Guy Fieri (deocamdată.)

Datele furnizate de aceste imagini vor permite cercetătorilor să pună teoriile actuale despre formarea stelelor la „cel mai riguros test”. În acest scop, instrumentul NIRCam (cameră cu infraroșu apropiat) de la Webb a captat imagini cu emisii la scară mare din hidrogenul ionizat, albastrul din partea inferioară a imaginii. Acesta este probabil rezultatul stelelor tinere și masive care eliberează fotoni energetici, dar dimensiunea vastă a regiunii a fost o surpriză pentru cercetători, justificând studii suplimentare.

Vezi și: Cum analizează oamenii de știință Universul, de fapt. Ce este spectroscopia, cum funcționează