11 sept. 2023 | 16:25

Cea mai nouă alternativă la Tesla: Cine este Avatr și când apare modelul său electric

ACTUALITATE
Cea mai nouă alternativă la Tesla: Cine este Avatr și când apare modelul său electric

Producătorul auto a dezvăluit modelul 12, un sedan fastback mare, în timpul spectacolului IAA Mobility de la München. Avatr este un JV al producătorului auto Changan, producătorului de baterii CATL și companiei de telefoane mobile Huawei.

Avatr, o startup premium de vehicule electrice susținută de unele dintre cele mai importante companii tehnologice din China, vizează o lansare europeană în termen de doi ani, a declarat directorul general al companiei.

Producătorul auto se uită și la producția europeană, a declarat CEO-ul Tan Benhong pentru Automotive News Europe, în marginea salonului auto IAA Mobility care a avut loc săptămâna aceasta la München. O locație a fabricii nu a fost decisă, a spus el.

Avatr și-a lansat cel de-al doilea model, sedanul electric mare de 12 (pronunțat „unu doi”), în timpul spectacolului. Atât sedanul, cât și primul model al companiei, 11 SUV, au fost proiectate în studioul său din München.

Avatr este un joint venture între producătorul de automobile de stat Changan, liderul global de baterii CATL și gigantul tehnologic Huawei. A fost fondată ca o societate mixtă între Changan și Nio, înainte ca Nio să-și transfere pachetul de acțiuni la Changan în 2020.

Compania nu a decis încă ce modele va lansa în Europa. „Trebuie să vedem ce modele sunt potrivite”, a spus Benhong.

Avatr a promis că va lansa patru modele în patru ani, o ambiție pe care în prezent este pe cale să o realizeze după ce a început vânzările celor 11 în 2022.

Compania vizează piața premium și intenționează să concureze împotriva unor operatori tradiționali precum BMW, a spus Benhong.

12 se află pe aceeași platformă CHN ca și 11 și utilizează sistemul de operare HarmonyOS 4.0 și asistența pentru șofer ADS 2.0 de la Huawei. Mașina va folosi, de asemenea, baterii CATL, cu specificații exacte care vor fi dezvăluite mai aproape de data de lansare a mașinii în octombrie în China.

Avatr a anunțat în august că va fi una dintre primele companii de automobile care va folosi bateria cu fosfat de fier litiu (LFP) Shenxing Superfast Charging recent dezvăluită de CATL, despre care se spune că va adăuga o autonomie de 400 km cu doar 10 minute de încărcare.

SUV-ul 11 folosește în prezent o baterie CATL capabilă să adauge 200 km în 10 minute de încărcare. 11 are o rază de acțiune de până la 705 km cu o singură încărcare, a spus compania, citând testarea la standardele de măsurare ale autonomiei din China.

Designul fastback al lui Avatr 12 se remarcă prin faptul că nu are lunetă din spate, ci folosește o cameră cu spatele pentru a oferi șoferului vizibilitate.

12 interior

Luptă cu Tesla

Nu este prima mașină de la un producător auto chinez cu caracteristica de design, după Polestar 4, pe care filiala Geely l-a dezvăluit la Salonul auto de la Shanghai în aprilie.

Șeful designului exterior al Avatr, Nicolas Guille, a declarat că firma a plănuit inițial acest lucru pentru SUV-ul 11, dar a fost împiedicat de reglementările vehiculelor care au fost modificate de atunci. În schimb, 11 are o lunetă orizontală subțire.

Eliminarea lunetei le-a oferit designerilor mai multă libertate, a spus Guille. „Există avantaje tehnice, avantaje estetice și avantaje de experiență”, a spus el pentru Automotive News Europe. „Te poți juca foarte mult cu proporțiile.”

Spațiul portbagajului este mărit datorită unei deschideri mai mari, care seamănă mai mult cu un hatchback, dar fără a deranja pasagerii când este deschis, de exemplu, lasând aer cald într-o zi fierbinte. spuse Guille. De asemenea, mașina nu are nevoie de ștergător spate.

O trapă panoramică „inteligentă” lasă să intre lumina, dar poate fi întunecată la atingerea unui buton. „Creează un sentiment confortabil în interior; este foarte special”, a spus Guille.

12 are o lungime de 5020 mm, făcându-l un rival ca mărime pentru modelele premium mari, cum ar fi Tesla Model S și Mercedes-Benz EQE.

În interior, mașina are un ecran tactil central mare și un „ecran panoramic 4K Widescreen” subțire de 35,4 inchi de-a lungul bazei parbrizului.

La fiecare capăt al tabloului de bord, două ecrane transmit imagini de la camerele ușilor care înlocuiesc oglinzile laterale convenționale.