Câți bani au cheltuit românii anul trecut online. Ce au comandat de pe internet
Un studiu arată câți bani au cheltuit românii anul trecut online și ce au comandat de pe internet, în contextul în care piaţa de e-commerce din țară are în jur de o sută de magazine online care înregistrează peste 1.000 de comenzi pe zi.
Câți bani au cheltuit românii pe comenzi online în 2022
Conform rezultatelor studiului “eBook eCommerce Growth Strategies”, dezvoltat de Limitless Agency, românii au cheltuit online, pe parcursul anului trecut, aproape 7 miliarde de euro. Toate cele aproximativ 100 de magazine online care înregistrează peste 1.000 de comenzi pe zi au raportat comenzi în valoare totală de 6,7 miliarde de euro.
Analiza Limitless Agency arată că venitul mediu per utilizator generat în industria de e-commerce a fost de 467 de euro, valoare ce va ajunge la peste 870 de euro, până în 2027, după cum reiese din statistica Digital Market Outlook, Statista.
Rezultatele din raportul “eBook eCommerce Growth Strategies” arată că un român din cinci comandă online în mod constant, 50% plasează comenzi de două ori în trei luni, şi doar 12% dau comenzi online de până la şase ori pe lună.
Aproape un sfert dintre români (21%) comandă produse şi din străinătate, cel mai des din China, de pe Aliexpress, magazinul online din grupul din care face parte Alibaba.
Pe ce și-au cheltuit românii banii
Analiza a mai arătat că din totalul de șapte miliarde de euro, românii au cheltuit 2,6 miliarde de euro pe haine şi încălţăminte. În plus, dintre comenzile în valoare totală de 6,7 miliarde de euro raportate în 2022, 55% au reprezentat cheltuieli pentru haine, încălţăminte şi electronice.
Același studiu a mai arătat că 72% din totalul cumpărătorilor fac economii şi aşteaptă să cumpere un produs, în timp ce 28% sacrifică alte cheltuieli pentru a cumpăra un produs mai repede.
De asemenea, studiul a arătat că 49% dintre români plătesc mai mult pentru un brand pe care îl cunosc, 51% plătesc mai puţin pentru un produs de brand propriu mai ieftin, 57% achită mai mult pentru un produs eco-friendly, în timp ce 43% plătesc mai puţin pentru o versiune non eco-friendly.
Cu cât a crescut numărul cumpărătorilor online în 10 ani
La nivel european, ponderea cumpărătorilor online a crescut de la 55% în 2012 la 75% în 2022. Cele mai mari salturi au fost înregistrate în Estonia (+47%), Cehia (+41%) şi România (+41%), conform studiului Limitless Agency.
“Comerţul electronic în Uniunea Europeană a fost stimulat de cererea grupului de vârstă 25-34 de ani în 2022, 87% dintre persoanele din această grupă de vârstă achiziţionând bunuri online în 2022”, a precizat sursa citată.
Tot anul trecut, 42% dintre utilizatorii de Internet au comandat haine, inclusiv pantofi şi accesorii, 19% au comandat de la restaurante, fast food şi servicii de catering şi 17% au cumpărat online produse cosmetice, de înfrumuseţare şi wellness.