Audi are probleme uriașe cu SUV-ul electric: Ce se întâmplă cu producția Q4 E-tron
Audi a spus că va construi inițial cantități semnificativ mai mici de SUV în Belgia decât se aștepta acum câteva luni.
Producție reluată
Audi a reluat producția la fabrica sa din Bruxelles, după ce muncitorii au intrat în grevă într-o dispută privind obiectivele de producție mai scăzute pentru mașina complet electrică Q4 E-tron.
Citește și Audi are parte de vești bune: Ce se întâmplă cu toate modelele sale
Un număr mare dintre cei 3.000 de angajați ai fabricii au renunțat luni și marți la muncă după ce Audi a declarat că va construi inițial cantități semnificativ mai mici de Q4 E-tron la Bruxelles decât se aștepta acum câteva luni. Drept urmare, liniile de asamblare nu au putut începe munca luni.
Audi folosește Bruxelles-ul ca fabrică de avarie, în plus față de fabrica de vehicule electrice din Zwickau. Q4 E-tron este construit în Zwickau alături de „frații săi” pe platforma MEB, VW ID3, ID4, ID5 și Cupra Born.
Probleme cu Q4 E-tron
Cu doar câteva săptămâni în urmă, Audi a surprins cu vestea că dorește să rămână la începutul producției Q4 E-tron la Bruxelles, deși, în același timp, schimburile au fost anulate și lucrătorii temporari disponibilizați la uzina din Zwickau din cauza nivelului scăzut de cereri pentru vehicule electrice.
Audi a confirmat opririle temporare de lucru, dar a spus că producția de la fabrică funcționează ca de obicei de miercuri.
Pregătirile finale sunt în curs de desfășurare pentru pornirea producției la Bruxelles și primul Q4 E-tron va ieși în curând de pe linia de asamblare, a spus Audi.
Citește și Audi, un nume legendar în industria auto: Cele mai ciudate modele lansate de constructorul german
„Compania a decis să asambleze Audi Q4 E-tron la Bruxelles, pe lângă Zwickau, ca răspuns la cererea crescută a pieței. Acest lucru va permite Audi să reacționeze mai flexibil la vârfurile cererii”, a declarat purtătorul de cuvânt al Audi pentru publicația Automobilwoche.
Principalul site de producție pentru Q4 E-tron va continua să fie în Zwickau, a adăugat purtătorul de cuvânt.
Locurile de muncă nu sunt în pericol
Jan Baetens, de la sindicatul ACV Metea de la uzina din Bruxelles, a declarat pentru ziarul De Standaard: „Forța de muncă este neregulată, iar conducerea nu a reușit să-i liniștească. Deși s-a anunțat recent că nu vor exista reduceri temporare de locuri de muncă, liniile de producție. au fost deja în impas de trei zile săptămâna trecută. Cei de la conducere nu știu ce fac.”
Cele 3.000 de locuri de muncă de la uzina din Bruxelles nu sunt în pericol, a spus Audi.
Citește și Audi se întoarce la modelele consacrate: ce model va fi relansat în variantă electrică
Q8 E-tron și derivatul său Sportback vor continua să fie fabricate la fața locului și, potrivit companiei, sunt la mare căutare.
Începutul producției Q4 E-tron la Bruxelles a fost anunțat inițial pentru vara anului 2023, înainte de a fi amânat spre sfârșitul anului.