Au scos 10.000 de euro de pe card, fără bani în cont. Greșeala care a făcut coadă la bancomatele băncii
Din cauza unei probleme tehnice fără precedent, mai mulți oameni au reușit să scoată de la bancomat sume fabuloase de bani pe care nu le aveau, de fapt, în cont. Între timp, situația a fost remediată, dar pierderile sunt fabuloase.
Bank of Ireland își cere scuze după ce a soluționat problema prin care clienții băncii au putut să retragă și să transfere mai mulți bani decât dețineau. Din momentul în care a devenit publică, problema a condus la formarea unor cozi interminabile la bancomate până târziu în noapte, pe măsură ce se răspândea zvonul în rândul oamenilor. În mod previzibil, nu a durat mult până când a fost necesară intervenția poliției.
Bani ”gratis”, au scos oamenii și 10.000 de euro fără bani în cont
La scurt timp după eveniment, Bank of Ireland i-a avertizat pe oameni că utilizarea bancomatelor și a aplicațiilor financiare se va reflecta în debitarea fondurilor respective. ”Ne cerem sincer scuze pentru perturbările cauzate de această pană (…). Știm că am eșuat în privința nivelului serviciilor pe care clienții noștri îl așteaptă de la noi”, s-a arătat într-un comunicat al băncii.
În mod previzibil, nu a durat mult până când au ajuns online manifestările de ironie și sarcasm din partea experților. Într-o intervenție la RTE, fondatorul site-ului AskAboutMoney.com, Brendan Burgess, a insistat pe faptul că Bank of Ireland ar trebui să facă un efort și să-și îmbunătățească sistemul informatic ”șleampăt” (n.r. neîngrijit, dezordonat la îmbrăcăminte).
Pe de altă parte, expertul a atras atenția asupra faptului că cei care au retras bani fără să-i aibă în cont au fraudat banca. ”Dacă știi că n-ai bani, dar iei 1.000 de euro din contul bancar (…), asta este fraudă. Iar asta nu este o problemă care să aibă a face cu sistemele Bank of Ireland”, a menționat Burgess.
În urma evenimentului, Bank of Ireland a fost amendată de către banca centrală și a anunțat că va supraveghea implicațiile acestui incident.
A Bank of Ireland glitch allowed customers to withdraw or transfer funds exceeding their account balances.
Now resolved, the bank has apologized and informed customers that the withdrawn money will be debited from their account. pic.twitter.com/eL1q6MJ0Kt
— BoreCure (@CureBore) August 16, 2023