Anunțul momentului pentru toți românii care așteaptă facturile la energie: este oficial, se întâmplă într-o săptămână
Un număr record de români stau cu frica în sân gândindu-se la facturile fabuloase pe care le vor plăti la energie după jumătate de an în care nu au văzut nicio factură de la furnizor, dacă nu mai mult. Aparent, lucrurile ar trebui să se remedieze pe acest front în curând.
După mai multe anunțuri și promisiuni legate de emiterea facturilor la energie, Hidroelectrica și-a asumat un nou angajament pe marginea acestui subiect. Din câte se pare, românii care nu au mai primit facturi din iulie 2022, ar trebui să le vadă în aproximativ o săptămână, împreună cu facturile pe august 2022.
Cât mai așteptăm facturile la Hidroelectrica
Un număr record de români a trecut în ultimul an la Hidroelectrica, ca furnizor de energie electrică. Din păcate, imediat după respectiva tranziție, au început să aștepte primele facturi, și să aștepte, și să aștepte. Partea bună, dacă este să credem cel mai recent anunț al companiei, „În cel mai scurt timp vor fi emise”.
În următoarea perioadă, dacă va reuși să-și mențină angajamentul în fața clienților, de acum înainte, va emite două facturi pentru furnizarea energiei electrice pe lună, către clienții casnici. Cel mai nou comunicat pe subiect vine după ce ANRE a inițiat mai multe investigații în cazul companiei de stat Hidroelectrica, având în vedere că nu a mai emis facturi de mai bine de șase luni. Efortul verificărilor din partea autorităților a venit și după ce autoritate a primit câteva mii de plângeri pe subiect din partea clienților.
De partea cealaltă a baricadei, la fel ca alți furnizori de pe meleaguri mioritice de altfel, conducerea Hidroelectrica dă vina pe desele modificări legislative din ultimul an și spune că lucrează la modificarea sistemului informatic, conform Realitatea Plus.
„Nu vor veni teancuri de 9-10 facturi. Procesul de facturare pentru perioada anterioară a început la Hidroelectrica, s-a facturat luna aprilie și am luat decizia ca, totuși, facturile să nu vină într-un singur calup, ci să vină pe fiecare lună în parte, cu un anumit decalaj. Facem asta pentru a încerca să diminuăm numărul de solicitări de eșalonare pe care le pot face clienții în cazul în care nu pot plăti contravaloarea facturilor.
Există această posibilitate. Este afișată și pe site-ul Hidroelectrica (posibilitatea de eșalonare a plății facturilor – n.r.), inclusiv formularele sunt acolo. Pentru a veni în întâmpinarea clienților noștri, facturile vor veni cu o anumită periodicitate în fiecare lună, nu o să vină mai multe facturi într-un singur mail. Apoi, va fi un pic mai accelerat procesul de emitere al facturilor, probabil la un interval de o săptămână sau o săptămână și jumătate, tocmai pentru a încerca să nu aglomerăm foarte mult ghișeele cu cereri de reeșalonare și să venim în sprijinul clienților noștri.
Aceasta este modalitatea prin care ne-am propus să reluăm procesul de facturare odată cu trecerea la noua soluție informatică, tocmai în încercarea de a nu aglomera foarte tare clienții și de a nu îi pune în situația în care să mai facă eforturi suplimentare prin încheierea unor formulare de reeșalonare și solicitarea către noi”, a anunțat Bogdan Badea, președintele directoratului Hidroelectrica, la Antena 3.