01 mai 2023 | 13:25

Alternativa la Tesla care ar putea face valuri printre români: vine din China și este mult mai ieftină

ACTUALITATE
Alternativa la Tesla care ar putea face valuri printre români: vine din China și este mult mai ieftină

Compania-mamă Volvo, Geely, este cunoscută pentru lansarea de noi mărci de vehicule electrice în timp record.

Până acum, producătorul chinez de automobile care deține și o participație de control în Lotus a lansat Polestar, Lynk & Co. și Radar în doar câțiva ani, acesta din urmă dezvăluind un pickup electric lifestyle în urmă cu câteva luni.

Acum, Geely este nerăbdătoare să se afișeze în Europa cu un alt brand nou, dezvăluind planurile de a lansa Zeekr în Țările de Jos și Suedia la sfârșitul acestui an. Și vizează segmente pe care Tesla le-a avut mai mult pentru sine de ani de zile. Compania intenționează să se extindă în alte țări din Europa de Vest în scurt timp.

Zeekr a fost lansat abia în 2021, astfel încât recunoașterea numelui mărcii va fi aproape de zero la început. Dar marca este evaluată deja la 13 miliarde de dolari și a înregistrat o mulțime de vânzări în țara sa de origine.

„Au trecut doar doi ani de când am dezvăluit primul nostru vehicul electric de ultimă generație – Zeekr 001”, a declarat Andy An, CEO-ul Zeekr Global. „Răspunsul clienților față de marca noastră a fost incredibil, cu peste 93.000 de unități vândute deja.”

Plină expansiune

Zeekr intenționează să își bazeze sediul în Amsterdam, Țările de Jos, în timp ce vinde vehicule prin magazinele deținute de companie – o abordare adoptată de Tesla în SUA. Începând cu al patrulea trimestru al anului 2023, producătorul auto va oferi hatch-ul cu patru uși Zeekr 001 în cele două țări europene, pe lângă modelul Zeekr X sport/utility.

Zeekr 001 a făcut recent știri cu ratingul său de 1050 de km în ciclul CLTC, datorită unei baterii de 140 kWh, dar bateriile mai mici (100 kWh și 86 kWh) sunt și ele în meniu. Trapa de lux oferă astfel de facilități precum un ecran de infotainment de 14,7 inchi, roți de 22 de inchi și piele Nappa, făcând modelul un concurent capabil al Tesla Model Y cu configurații cu un singur și dublu motor.

Între timp, Zeekr X a fost lansat chiar la începutul acestei luni, țintind un preț de pornire accesibil de doar 28.000 USD și oferind o caroserie crossover cu patru uși și o autonomie de până la 560 de km în ciclul CLTC. SUV-ul se va baza pe o baterie de 66 kWh, dar în formă de motor dublu nu va fi o mașină economică, cu 422 CP și 542 Nm de cuplu.

Zeekr X este probabil modelul care îi va face pe producătorii auto europeni să „transpire” cel mai mult, chiar dacă Zeekr este departe de a avea rețeaua de retail a producătorilor de vehicule electrice precum Volkswagen.

Dar, având în vedere că cererea europeană de vehicule electrice depășește cu mult oferta, Zeekr ar trebui să aibă multe motive de optimism, urmând pașii altor mărci chineze precum Nio și MG, care sunt deja prezente în Europa. La urma urmei, la un moment dat în urmă cu un deceniu, Tesla era un nou brand care sosea în Europa.