27 mart. 2023 | 01:30

Ai o idee de afacere de familie? Iată de ce merită s-o pui în practică în 2023

ACTUALITATE
Ai o idee de afacere de familie? Iată de ce merită s-o pui în practică în 2023

În anul inflației și crizei costului vieții, mulți români caută oportunități pentru a-și spori și diversifica pe cât posibil sursele de venit. Unii investesc la bursă, alții se lansează în afaceri.

Dacă te numeri printre cei ce fac parte din a doua categorie și ai o idee de afacere de familie, anul 2023, în pofida tuturor crizelor, poate fi ideal pentru a demara proiectul respectiv.

De ce? Ei bine, piața de business de familie din România dă dovadă de o reziliență ieșită din comun în fața actualelor dificultăți. În general, afacerile de familie din țara noastră au prosperat în ultima perioadă, chiar dacă vorbim despre un context economic deosebit de dificil, presărat cu multe provocări și o foarte mare lipsă de predictibilitate.

De ce merită să investești într-o afacere de familie?

Conform celui mai recent raport Pwc (Global Family Business Survey), majoritatea afacerilor de familie din România (82%) și-au crescut vânzările în ultimul an financiar, nivel în creștere de la 55% în 2021, an încă afectat de pandemie, și peste procentul de 71% înregistrat la nivel global.

Mai mult decât atât, peste două treimi dintre afacerile de familie din România au avut o creștere de două cifre. Doar 3% au raportat scădere față de 8% la nivel global.

”Afacerile de familie din România își dovedesc agilitatea și capacitatea de a crește chiar și într-un context dificil, cu crize multiple și incertitudini. În condițiile în care economia României a crescut în comparație cu anii precedenți și este mai mare decât la nivel global, prioritățile companiilor românești în următorii doi ani sunt diferite de cele la nivel global.

Pentru companiile locale contează creșterea loialității clienților și introducerea de noi produse și servicii, ambele peste media globală, pentru care prioritățile sunt să-și protejeze activitatea de bază, să acopere costurile și să supraviețuiască incertitudinilor macroeconomice”, a declarat Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner PwC România.