Doar șoferii adevărați au habar de asta: dacă ai dat șpagă la permis, nu știi ce riști dacă circuli vara cu anvelope de iarnă
Ești un șofer adevărat? Atunci ar trebui să cunoști riscurile uriașe pe care ți le asumi în momentul în care te urci la volan, pe timp de vară, și ai anvelope necorespunzătoare sezonului cald.
Mai exact, trebuie să știi că în momentul în care, pe timp de vară, circuli tot cu anvelopele de iarnă, îți asumi niște pericole colosale.
E important de precizat că poliția nu te poate amenda, dacă te vede că șofezi vara cu anvelope de iarnă, doar că îți riști viața și pui în pericol și viețile celorlalți pasageri pe care-i poți avea în mașină.
Dacă ai dat șpagă la permis, n-ai de unde să știi așa ceva
Iată numai câteva dintre riscurile fantastice pe care ți le asumi, poate acum înconștient, când nu adaptezi anvelopele mașinii tale la sezonul cald, așa cum e firesc și recomandă întotdeauna instructorii auto:
„-Uzură prematură a pneurilor. Compoziția cauciucului diferă la anvelopele de vara față de cele de iarnă. Cele de iarnă devin mult mai rigide la temperaturi ridicate și astfel uzura se instalează rapid. Mai mult decât atât, în următorul sezon de iarnă vei avea anvelope uzate și ineficiente, deoarece cu cât dimensiunea canelurilor (șanțurilor) de pe anvelopa scade, cu atât siguranță anvelopei este mai mică, iar distanță de frânare va crește.
-Pneurile de iarnă sunt mai grele și acest dezavantaj îl vei simți la viteze mari, roțile fiind concepute pentru utilizare la o viteză mai redusă (iarnă se circulă mai temperat);
-Anvelopele de iarnă cresc șansele de acvaplanare a autoturismului, deoarece profilul este gândit pentru gheață, nu pentru apă;
-La cauciucurile de iarnă, riscul de explozie vara este foarte mare, pentru că se încălzesc foarte puternic de la căldură emanată la frecarea cu asfaltul, iar ele pur și simplu nu au fost concepute să reziste la temperaturi ridicate”, conform soferidinromania.ro.