10 oct. 2022 | 15:25

Volvo EX90 vrea să schimbe industria: ce funcție utilă va avea noul SUV

ACTUALITATE
Volvo EX90 vrea să schimbe industria: ce funcție utilă va avea noul SUV

Noul flagship al mărcii suedeze va oferi încărcare bidirecțională, oferindu-i posibilitatea de a reda rețelei sau de a reîncărca un alt model alimentat cu baterii.

Volvo Cars dorește ca nava amiral complet electrică să redea energie rețelei, care ar trebui să pună banii înapoi în conturile bancare ale clienților.

EX90, care va fi dezvăluit pe 9 noiembrie, va fi primul Volvo care va fi pregătit hardware pentru încărcare bidirecțională, a declarat producătorul auto.

Împreună cu capabilitățile de încărcare inteligentă care vor fi adăugate aplicației pentru smartphone-uri Volvo, EX90 va permite clienților să-și încarce mașinile atunci când cererea de la rețea și prețurile sunt scăzute și să stocheze acea energie în bateria EV pentru a fi utilizată ulterior.

Lutz Steigler, senior manager Volvo pentru propulsia vehiculelor, a declarat pentru Automotive News Europe că ar fi posibile economii de aproximativ 500 de euro pe an, pe baza schemelor de prețuri variabile pentru putere din Suedia de anul trecut. Această cifră se bazează pe încărcarea de la vehicul la casă, ceea ce înseamnă că EX90 ar fi folosit pentru a alimenta o mașină de spălat vase, de exemplu, în loc să folosească energie de la furnizorul de utilități.

Economiile potențiale se ridică la 800 de euro pe an în locațiile în care este disponibilă capacitatea vehicul-la-rețea (V2G), ceea ce înseamnă că EX90 ar fi creditat de la furnizorul de utilități pentru a reda energie rețelei.

Steigler a spus că ambele estimări privind economiile potențiale au fost făcute înainte de creșterile recente ale prețurilor la energie electrică în toată Europa.

Estimările Volvo seamănă cu rezultatele unui studiu din 2021 din Marea Britanie care a implicat Nissan, E.ON Drive și Imperial College London. Beneficiile anuale de încărcare V2G ale flotei au fost între 785 – 1.400 USD per vehicul, potrivit unei studiu a trioului.

Momentul ideal

„Momentul acestui lucru nu ar putea fi mai bun pentru Volvo, având în vedere că fiecare al doilea titlu în acest moment este despre securitatea energetică”, a declarat Matthias Schmidt, analist șef auto european și director al Schmidt Automotive Research cu sediul la Berlin.

„Și prețurile la energie vor exploda doar în această iarnă”, a spus Schmidt pentru ANE.

Volvo a spus că încă determină pe ce piețe va putea oferi încărcare bidirecțională. Există o serie de obstacole legislative care trebuie depășite.

Încărcarea bidirecțională nu este nouă.

Nissan a efectuat teste folosind tehnologia din hatchback-ul electric Leaf de ani de zile. De asemenea, producătorul auto a descoperit că volumul bidirecțional poate oferi economii, dar multe puncte de încărcare nu sunt capabile să accepte electricitatea de la un EV și să o livreze la alte aparate din casă sau înapoi la rețea, a spus un purtător de cuvânt al Nissan.

Alte vehicule care sunt capabile de încărcare bidirecțională includ Volkswagen ID4 și ID5, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 și Honda e. Modelele Tesla nu oferă în prezent această capacitate.

Noul vârf de lance

Volvo a spus că va oferi și hardware-ul de care au nevoie clienții pentru a se asigura că sistemele lor de încărcare de acasă sunt bidirecționale. De asemenea, se va asigura că sunt disponibile accesorii precum mufe adaptoare pentru aparate și cabluri pentru încărcarea altor mașini.

„Intenția noastră pe termen lung este să reducem numărul de cabluri de încărcare de care are nevoie un client”, a spus Steigler. În mod ideal, el prevede un moment în care proprietarul unui vehicul electric va avea nevoie doar de un cablu de încărcare Modul 3 și de niște adaptoare, eliminând nevoia de cabluri de Modul 2, care sunt cablurile standard de urgență care sunt livrate în prezent cu majoritatea mașinilor alimentate cu baterie.

Volvo a lansat detalii despre EX90 din 21 septembrie, când a dezvăluit numele mașinii și a evidențiat unele dintre caracteristicile sale de siguranță.

Livrările vehiculului electric de vârf Volvo, care va înlocui XC90 ca navă amiral Volvo, pe măsură ce trece la o marcă exclusiv electrică, vor începe la începutul anului 2023.

Este de așteptat ca rivalul Tesla Model X și BMW iX să aibă o autonomie de 500 până la 600 km.