Volkswagen trebuie să își schimbe strategia: cum reușește să facă față crizei
Volkswagen încheie acorduri de cumpărare directă în mai multe domenii pentru a aborda cele mai grave deficite din lanțul de aprovizionare pe care le-a cunoscut compania, a declarat șeful său de achiziții, Murat Aksel.
Murat Askel de la VW spune că producătorul de automobile încheie contracte de cumpărare directă pentru a rezolva lipsa lanțului de aprovizionare.
Grupul Volkswagen încheie acorduri de cumpărare directă în domenii fără precedent pentru a aborda cele mai grave deficite din lanțul de aprovizionare pe care le-a văzut producătorul de automobile, a declarat șeful său de achiziții, Murat Askel.
VW construiește, de asemenea, o bază de date pentru a ajuta la prezicerea din timp a riscurilor geopolitice, naturale și ale lanțului de aprovizionare, așa cum a făcut pentru riscurile financiare după criza financiară din 2008, a spus Aksel.
Probleme pentru Volkswagen
„Nu obișnuiam să vorbim cu operatorii minieri – acum le cunoaștem modelul de afaceri”, a spus Aksel. „Nu mai este suficient să ne bazăm pe furnizorii de rangul 1 – trebuie să ne uităm noi înșine după perdele”.
VW se confruntă cu o schimbare a puterii de la o piață a cumpărătorilor la una în care producătorul auto era din ce în ce mai mic și mai puțin puternic client pentru furnizorii din domenii noi importante precum software-ul, a spus directorul de achiziții, Murat Aske.
Alte companii ar comanda un milion de cipuri pe săptămână sau pe zi în cazul în care producătorul de automobile căuta un milion pe an, a spus el, reducându-și puterea de negociere.
„Pentru furnizorii de software, suntem jucătorul mic, nu cel mare”, a declarat Aksel la Berlin, la conferința Automobilwoche.
Întrebat cum vede situația aprovizionării cu cipuri în prezent, Aksel a spus că se aștepta la o oarecare relaxare anul viitor, dar VW încă nu poate ține pasul cu cererea, unele mărci fiind vândute pentru 2023.