Volkswagen schimbă strategia: ce se întâmplă cu proiectul Trinity
VW revizuiește planurile pentru o fabrică importantă.
CEO-ul Grupului Volkswagen, Oliver Blume, intenționează să împingă proiectul Trinity de vehicule electrice emblematice al producătorului auto spre sfârșitul deceniului și ar putea, de asemenea, să anuleze planurile pentru o nouă fabrică în Germania, se arată în rapoarte.
VW a declarat în martie că va investi 2 miliarde de euro într-o nouă fabrică din apropierea sediului său din Wolfsburg pentru a construi mașini electrice cu caracteristici avansate de conducere autonomă, construcția urmând să înceapă în primăvara anului 2023.
Vehiculele electrice Trinity vor folosi noua platformă software SSP a grupului, despre care VW spune că va permite autonomie de Nivel 4, ceea ce înseamnă că mașina se va putea conduce singură.
VW plănuise să înceapă oficial producția la noua fabrică în 2026. Blume vrea să amâne acest lucru până în 2030, deoarece noul software nu va fi gata la timp, a raportat Manager Magazin.
Conducerea VW încă intenționează să scoată pe piață vehiculele electrice cu auto-conducere, cu rază lungă de acțiune, a declarat o sursă pentru Reuters, adăugând că întrebarea este dacă este nevoie de o nouă fabrică în Wolfsburg sau linia de asamblare de la uzina principală din Wolfsburg le poate produce.
Amânare justificată
Probabil că platforma SSP nu va mai fi lansată cu uzina Trinity așa cum a fost planificat inițial, a raportat Manager Magazin.
Întârzierile complică încercarea VW de a ajunge din urmă cu Tesla și scot la iveală provocările revizuirii celui mai mare producător de automobile din Europa, de la reechiparea fabricilor până la repararea software-ului care i-a frustrat pe șoferii mașinilor sale electrice.
VW „în prezent profită de ocazie pentru a analiza toate proiectele și investițiile și pentru a verifica viabilitatea acestora”, a spus compania într-un mesaj intern adresat angajaților. Un purtător de cuvânt a refuzat să comenteze în continuare.
Tesla spune că poate produce deja un SUV Model Y în 10 ore la fabrica sa din Gruenheide, lângă Berlin, în timp ce VW-ului poate avea nevoie de trei ori mai mult pentru a-și produce hatchback-ul complet electric ID3.
Decizia de a adăuga o nouă fabrică a făcut parte din eforturile fostului CEO Herbert Diess de a face vehiculele electrice mai rapide și mai eficiente. Directorul, pe care l-a înlocuit Blume în septembrie, a dezvăluit anul trecut strategii agresive pentru vehicule electrice, software și oferte noi de mobilitate.
Blume trebuie să renunțe la unele dintre aceste ținte pentru că sunt nerealiste, a spus o sursă VW, adăugând că detaliile modificărilor sunt încă în curs de elaborare.