27 dec. 2022 | 12:25

Volkswagen are mult de lucru: 2023 se anunță a fi un an greu

ACTUALITATE
Volkswagen are mult de lucru: 2023 se anunță a fi un an greu

La fel ca și concurenții săi europeni, Volkswagen s-ar putea confrunta cu o înjumătățire a profiturilor în 2023.

Provocarea sa de guvernare opace și amenințarea existențială a unei explozii din China rămân, dar provocarea sa numărul unu va fi electrică anul viitor.

După ce a fost liderul în cursa de mașini electrice de pe piața de masă, VW și mărcile sale au rămas în urmă. Potrivit consultanților auto francezi de la Inovev, vânzările grupului VW de vehicule electrice cu baterii (BEV) vor ajunge la 257.000 în 2022, cu aproximativ 21.000 mai puțin decât anul trecut.

„Deși Audi poate fi mulțumit de vânzările sale de BEV, Skoda este stabilă și (Seat) Cupra Born a făcut un început bun, marca VW este cea care probabil nu va putea depăși vânzările de BEV din anul precedent. Marca în sine își ajustează acum strategia pentru vehiculele electrice”, a spus Inovev.

„Volkswagen vrea acum să accelereze trecerea la vehicule electrice”, a spus Inovev.

Această performanță slabă se concentrează pe prima sa mașină complet electrică, ID.3, care a primit acum un lifting. La începutul acestei luni, VW a declarat că piața generală a BEV-urilor din Europa a „deviat” din cauza prețurilor în expansiune la energie și a penuriei de semiconductori.

Vânzări slabe

Vânzările de BEV în Europa de Vest au încetinit în 2022 și vor stagna în 2023 la aproximativ 1,5 milioane și o cotă de piață de 14,5%, potrivit lui Matt Schmidt, de la Schmidt Automotive Research. Vânzările vor relua ulterior o creștere puternică, ducându-le la 2,7 milioane în 2025 (cota de 20,0%) și la 9,2 milioane (65,0%) în 2030.

„Este probabil ca evoluția să atingă zonele tampon aici, în Germania, în 2023, deoarece vânzările au fost probabil anticipate până în 2022, clienții care doresc să beneficieze de subvențiile guvernamentale maxime înainte de a fi reduse de la 1 ianuarie 2023”, a spus Schmidt.

„Da, volumele ID.3 au fost dezamăgitoare, dar deoarece Grupul VW este un producător atât de mare, este capabil să folosească platforma MEB (ingineria de bază a mașinilor electrice) pentru multe modele, segmente și mărci diferite, așa că nu sunt sigur că ar putea îngrijorează-i prea mult”, a spus Schmidt.

Luna trecută, bancherul de investiții UBS a declarat că mărcile de volum ale VW ar putea pierde bani în 2023. Într-un raport din decembrie, UBS a spus că perspectiva fundamentală pentru VW rămâne o provocare.

„Vedem un risc ca profitul pe acţiune să se înjumătăţească anul viitor, deoarece ne aşteptăm ca puterea de stabilire a preţurilor şi mixul de produse să se deterioreze semnificativ”, se arată în raport.

Probleme cu producția

VW a declarat că uriașa sa fabrică din Wolfsburg se va confrunta cu o perioadă scurtă de muncă în ianuarie din cauza întreruperii lanțului de aprovizionare. VW a spus că fabrica produce în prezent sub 400.000 de mașini pe an, mai puțin de jumătate din capacitatea sa de a produce Golfuri, Tiguan și Touran.

Performanța VW în China a scăzut pe măsură ce cota de piață este pierdută în favoarea producătorilor autohtoni, mulți dintre care în curând vor lansa un atac puternic asupra piețelor europene de mașini electrice.

Marca VW intenționează să lanseze 10 noi BEV până în 2026 și să acopere fiecare segment, potrivit Inovev. De asemenea, este planificat un BEV sub 25.000 USD, poate comercializat sub denumirile ID.1 și ID.2.

Inovev a spus că VW se confruntă cu provocări mari și din partea Tesla în ceea ce privește gama superioară.

„Volkswagen ca grup, dar mai important ca marcă, trebuie să crească vânzările de mașini electrice dacă dorește să-și recâștige poziția de lider pe piața mondială. În timp ce Tesla domină în prezent piața BEV în segmentul premium, piața modelelor entry-level ar putea fi preluată în curând de concurenții chinezi”, a spus Inovev.