Volkswagen a semnat un parteneriat cu Bosch: ce urmează să dezvolte

Volkswagen a semnat un parteneriat cu Bosch: ce urmează să dezvolte

VW și Bosch vor explora posibilitățile de soluții la scară industrială pentru fabricarea bateriilor în Europa.

Volkswagen și Robert Bosch plănuiesc să înființeze o societate mixtă până la sfârșitul acestui an pentru a echipa fabricile de celule de baterii și pentru a contribui la autosuficiența Europei în producția de baterii.

Unitatea va explora posibilitățile de soluții la scară industrială pentru fabricarea bateriilor în Europa, au declarat VW și Bosch.

Noua întreprindere va furniza sisteme de producție a bateriilor și va ajuta producătorii de celule de baterii în extinderea și întreținerea uzinelor, a spus VW.

„Europa are o singură șansă să devină puterea globală a bateriilor în următorii ani”, a declarat șeful tehnologiei VW, Thomas Schmall.

„Lucrăm pentru a construi un lanț de aprovizionare european complet, localizat, pentru mobilitatea electronică „fabricată în Europa”, a spus Schmall.

VW intenționează să aibă șase fabrici de producție de celule de baterii în Europa până în 2030, cu o capacitate comună de 240 de gigawați/oră, în încercarea de a controla cât mai mult din lanțul de aprovizionare. Planul este un pas cheie în încercarea VW de a depăși Tesla și de a deveni cel mai vândut de vehicule electrice din lume.

Un pas înainte către un viitor verde

Primele două fabrici, una în Suedia și una în Germania, urmează să înceapă producția în 2023 și 2025. Locațiile și datele de începere pentru celelalte patru nu au fost încă dezvăluite, deși posibilele locații includ Spania și Europa de Est.

Asocierea Bosch-VW va deservi fabricile de celule de baterii din Europa, se spune în comunicat, care se înmulțesc în număr pe fondul presiunii Uniunii Europene de a deveni mai puțin dependente de Asia pentru aprovizionarea cu baterii.

Companiile nu au spus cât de mult vor investi în acest proiect.

Până acum, în Europa au fost anunțate fabrici de celule de baterii capabile să genereze puțin sub 900 GWh de capacitate, potrivit datelor Alianței Europene pentru Baterii, care urmează să constituie aproximativ 16% din producția globală până în 2029.

Dar AEB a spus că o treime din bateriile globale ar trebui să fie produse în Europa până în 2030 pentru a reduce dependența de furnizorii care domină piața, mai ales din Coreea de Sud și China.

Cea mai mare fabrică de baterii planificată din Europa este cea a Tesla, situată la Berlin, lângă fabrica sa de vehicule electrice și care va produce peste 100 GWh de capacitate la vârf.

Citește și: