Vestea proastă pentru fanii Dacia: ce se întâmplă cu plasticul din mașini, conform oficialilor

Vestea proastă pentru fanii Dacia: ce se întâmplă cu plasticul din mașini, conform oficialilor

Pentru a-și menține prețul competitiv în piața din Europa, Dacia continuă să facă mici sau mari compromisuri pe partea de calitate a construcției. Aceleași compromisuri se reflectă în notele foarte mici în teste NCAP de rezistență la accidente. Partea proastă este că acest lucru nu se va schimba.

Miles Nürnberger este, din toamna anului trecut, șeful pe partea de design la Dacia și Lada. Înaintea să preia acest post, pentru aproximativ 14 ani, a fost responsabil de design la Aston Martin. Într-un interviu recent acordat Top Gear UK, acesta a explicat diferența dintre realizarea unei mașini de 15.000 de euro și una de zeci de ori mai scumpă. Răspunsul său a fost simplu și a avut legătură cu plasticul, materialul central din construcția unei mașini Dacia.

Dacia, mai mult din plastic

Pe vremea când lucra la Aston Martin, Nürnberger a explicat faptul că plastic era un cuvânt tău. Nu aveai voie să vorbești despre acest material în aceeași măsură în care evitai o înjurătură. La Dacia, plasticul este în centrul atenției.

Dincolo de veștile proaste legate de faptul că plasticul va juca și în viitor un rol primordial în construcția autoturismelor de la Mioveni, designerul a venit totuși și cu perspective interesante, pozitive, pentru Dacia. ”Voi spune o propoziție grozavă: Duster-ul este un 911 al Dacia. Spiritul, accesibilitatea, robustețea – tot ce înseamnă Dacia se găsește la Duster și este amplificat”, spune el pentru Top Gear UK.

Vizavi de beneficiile de a face tranziția de la Aston Martin la Dacia, avantajul semnificativ este că-ți vezi mult mai des pe stradă mașinile create. Nu de alta, dar constructorul român a vândut anul trecut de peste 150 de ori mai multe mașini decât marca britanică. Pe de altă parte, nu găsești un Aston Martin mai ieftin de 150.000 de euro.

”Toată lumea crede că dacă faci mașini de lux ai milioane de dolari de aruncat, dar de fapt trebuie să fii foarte eficient. La fel este și la Dacia”, spune designerul, care adaugă că multe aspecte sunt la fel la munca de acum față de job-ul precedent. Cea mai mare diferență ține însă de materiale folosite, atunci și acum. ”Plasticul era un ”bad word” la Aston Martin, dar aici la Dacia este ceva ce chiar apreciez. Chiar îmi place plasticul și ce poți face cu el. Este un material incredibil care evoluează constant. Nu puteam să cultiv această pasiune la Aston Martin, nu era brand-ul potrivit. Aici la Dacia pot avea o revenire fantastică, mai ales cu ideile legate de reciclare și de economia circulară”, spune Miles Nürnberger.

Citește și: