Următorii ochelari cu inteligență augmentată, de la Google, un pas important spre universul Star Trek: ce vei putea face cu ei
La mai bine de un deceniu după ce Google Glass și-a făcut debutul la I/O 2012, Google a anunțat că lucrează la un nou set de ochelari cu realitate augmentată, care ar putea fi extraordinari, în cazul în care „socoteala de acasă se va potrivi cu cea din târg”, de data aceasta.
Compania a oferit câteva detalii despre noul dispozitiv la I/O 2022, prezentând, de asemenea, și un scurt clip în care poți vedea ce știu, mai exact, să facă acești ochelari de la Google.
Așadar, participanții la conferință au putut fi martorii unui „prototip timpuriu” al dispozitivului care, din câte se poate observa, este capabil să transcrie o conversație în timp real, oferind efectiv subtitrări pentru oricine îi poartă.
Mă gândesc că acești ochelari s-ar dovedi extrem de utili oricărui om care călătorește în străinătate și nu cunoaște limba țării pe care o vizitează. Inevitabil, ochelarii mi-au amintit de simpaticul device din Star Trek, cel purtat pe piept, deasupra uniformei, care asigură traducerea automată în orice limbă, chiar și într-una extraterestră.
Noul prototip de ochelari cu realitate augmentată, de la Google, prezentat la I/O 2022
Google a demonstrat, în cadrul I/O 2022, că prototipul este capabil, spre exemplu, să traducă o conversație din engleză în spaniolă, permițând unui om care nu știe engleză să poarte o conversație cu angajatul Google, vorbitor de engleză.
Google nu a spus când intenționează să lanseze dispozitivul pe care l-a prezentat astăzi, însă.
Videoclipul, pe care compania l-a redat în timpul prezentării, sugerează că interfața finală ar putea arăta diferit de cea pe care a arătat-o în cadrul I/O 2022.
Abordarea prudentă a Google, de a evita partajarea mai multor detalii înainte ca dispozitivul să fie gata, este oarecum de înțeles. În primul rând, vorbim, totuși, despre un prototip. În al doilea rând, ținând cont de eșecul anterior al gigantului, în ceea ce privește acest tip de dispozitiv, este lesne de înțeles că, de data aceasta, compania trebuie să fie sută la sută sigură de succes, înainte să facă prea multe valuri.