Un nou rival pentru Volkwagen ID 3: când apare MG4 și cât costă
Cel mai recent model al MG este un rival cu mașinile europene cu baterii electrice, cum ar fi Volkswagen ID3.
Prima livrare a noului hatchback complet electric al MG, MG4 Electric, a pornit luni spre Europa din Shanghai, potrivit SAIC, proprietarul chinez al mărcii britanice MG.
Disponibil în variantele Standard, Confort și Lux, MG4 Electric are un preț de bază de 28.420 EUR în Germania și 28.990 EUR în Franța; Pe lângă cele mai mari trei piețe auto din Europa, MG4 va fi disponibil în Italia, Spania, Norvegia, Suedia, Danemarca, Olanda, Belgia și Luxemburg.
Prețurile corespund modelului Standard cu o capacitate a bateriei de 51 kWh, o autonomie de până la 350 de kilometri în ciclul WLTP și un motor electric spate care furnizează 125 kW (168 de cai putere). Oferind încărcare publică AC la 6,6 kW și încărcare rapidă DC de până la 117 kW, MG4 Electric Standard poate fi încărcat rapid de la 10 la 80% în 40 de minute.
Acest model entry-level accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,7 secunde și atinge o viteză maximă de 160 km/h.
MG4 Electric Comfort și MG4 Electric Luxury au o baterie mai mare de 64 kWh și un motor electric de 150 kW (201 CP). Se spune că modelul Comfort oferă o autonomie WLTP de până la 450 de kilometri, în timp ce modelul de lux este evaluat la 435 de kilometri.
Specificații
Ambele variante sunt dotate standard cu un încărcător de bord (AC) de 11 kW și oferă încărcare rapidă DC de până la 135 kW. În acest din urmă caz, încărcarea bateriei de la 10 la 80 la sută durează 35 de minute. În ceea ce privește performanța, ambele modele completează sprintul 0-100 km/h în 7,9 secunde și ating o viteză maximă de 160 km/h.
MG4 este primul dintr-o serie de modele MG care utilizează platforma modulară scalabilă (MSP) a SAIC Motor a companiei-mamă, potrivită pentru ampatamente între 2.650 și 3.100 milimetri.
Dimensiune asemănătoare cu Volkswagen ID.3, MG4 utilizează cea mai subțire baterie din clasa sa, așa-numitul One Pack cu celule de baterie dispuse orizontal. Acest lucru permite o înălțime a bateriei de doar 110 milimetri și, prin urmare, spațiu interior crescut datorită înălțimii mai mici a vehiculului.
Arhitectura MSP oferă și avantaje în ceea ce privește flexibilitatea, utilizarea spațiului, siguranța și experiența de conducere. Vorbind despre acesta din urmă, MG susține că MG4 Electric oferă „manevrabilitate și plăcere de condus remarcabile” datorită configurației sale cu tracțiunea spate și distribuției greutății 50:50.
Vehiculul are o punte față MacPherson și o suspensie independentă complexă cu cinci brațe pentru puntea spate. Alte caracteristici tehnice includ servodirecția electrică Bosch cu două pinioane și sistemul de frânare Continental cu patru frâne cu disc. În plus, toate variantele MG4 Electric sunt echipate standard cu suita MG Pilot ADAS.
MG va începe livrările lui MG4 Electric în acest an, compania plănuind să aibă un total de 10 modele EV în gama sa până în 2025, de la segmentul A la mașini sport.