16 feb. 2022 | 14:25

Un nou rival pentru Tesla: ce știm despre Fisker PEAR

ACTUALITATE
Un nou rival pentru Tesla: ce știm despre Fisker PEAR

Fisker este în sfârșit gata să împărtășească mai multe despre Proiectul PEAR.

Producătorul auto a început să facă rezervări pentru PEAR, o mașină electrică urbană pentru cinci pasageri, care va avea un preț de pornire începând de la 29.900 USD.

Este mai puțin decât prețul de pornire  35.000 USD pentru un Model 3 de la Tesla și mult sub prețul de 37.499 USD al SUV-ului Fisker Ocean. Totuși, va trebui să plasezi un depozit de 250 USD, 100 USD pentru a doua rezervare și să aștepți până în 2024 pentru a îți primi mașina, dacă nu ești dispus să aștepți mașina de 25.000 USD la care lucrează Tesla sau dacă nu ești pasionat de viitoarea mașină electrică Chevrolet Equinox.

O revoluție electrică

PEAR care înseamnă ”Personal Electric Automotive Revolution” este rezultatul unei colaborări cu Foxconn în care capacitatea de producție este la fel de importantă ca și tehnologia. Fisker este timidă în privința detaliilor, pe lângă promisiunile de caracteristici de condus mai sportive, o interfață intuitivă, stocare inteligentă și o „concentrare pe cele mai noi tehnologii din industrie”.

Cu toate acestea, Pear va fi construit în Ohio cu o rată de producție de cel puțin 250.000 de vehicule pe an – Fisker și Foxconn se bazează, evident, pe economii de scară pentru a ajunge la acel preț mai mic decât de obicei.

Există, totuși, câteva riscuri importante.

Fisker nu va începe să producă modelul Ocean, primul său EV, până în noiembrie 2022. Nu este clar dacă acel model inițial va stimula o cerere suficientă pentru a justifica nivelurile de producție ale modelului Pear.

Gama, performanța și calitatea sunt încă necunoscute. Fisker va avea, de asemenea, o oarecare concurență până la sosirea lui Pear și nu va fi surprinzător dacă mai mulți rivali direcți vor apărea de acum și până în 2024.

Cu toate acestea, Pear poate deschide drumul către mașini electrice la un preț acceptabil pentru un spectru mai larg de consumatori.