01 sept. 2022 | 08:25

Un gigant petrolier “pune mâna” pe Renault, parțial: ce se întâmplă cu compania mamă a Dacia

ACTUALITATE
Un gigant petrolier “pune mâna” pe Renault, parțial: ce se întâmplă cu compania mamă a Dacia

Renault are deja o legătură cu Geely pentru mașinile hibride și caută să împartă costurile motoarelor pe benzină și diesel.

Geely Automobile Holdings din China și un grup petrolier sunt în discuții pentru a lua pachete de acțiuni la unitatea de motoare pe combustibili fosili pe care Renault intenționează să o separe de afacerile sale de vehicule electrice, au declarat două surse apropiate producătorului francez.

Dar partenerul de alianță al Renault, Nissan, nu intenționează să ia o participație în unitatea de motoare cu ardere, au declarat sursele pentru Reuters.

Renault urmează să dezvăluie în această toamnă planuri pentru crearea unei unități dedicate vehiculelor electrice cu sediul în Franța și a unei alte cu sediul în străinătate, care va reuni toate site-urile sale de producție de motoare și transmisii pe benzină și hibride din Spania, Portugalia, Turcia, România și America Latină.

Renault intenționează să rămână acționarul majoritar al diviziei sale electrice „Ampère”, care va angaja în jur de 10.000 de angajați și ar putea lista la bursă în a doua jumătate a anului 2023. Dar va păstra doar un pachet minoritar în cadrul diviziei axate pe motoare cu ardere internă,„Horse”. Afacerea, care va avea o forță de muncă de dimensiuni similare, ar rămâne un acționar de referință cu influență semnificativă în unitate.

Cele două surse au spus că Renault va deține un pachet de 40% din unitatea de motoare pe combustibili fosili, în timp ce Geely va deține, de asemenea, 40%, iar o companie petrolieră restul de 20%.

Dar planul nu este finalizat „și există alte piste pentru producătorii parteneri”, a spus una dintre surse.

Schimbări importante

Asta nu ar include Nissan, în ciuda propunerii Renault de a participa la acord, au adăugat cele două surse, un alt indiciu că strategia partenerilor din alianță continuă să diverge.

Viitorul pe termen lung al alianței a fost incert de la căderea fostului șef Carlos Ghosn în 2018.

Renault, Nissan și Mitsubishi spun că peste 80% dintre modelele lor se vor baza pe arhitecturi comune în 2026, dar rămân întrebări cu privire la planurile pentru anii 2030.

O înțelegere cu Geely s-ar adăuga la afacerea în plină dezvoltare a producătorului auto chinez Geely care deține Volvo Cars din Suedia, producătorul britanic de mașini sport Lotus și deține și o participație la Mercedes.

Împărțind costurile pentru motoarele diesel și pe benzină care urmează să scadă odată cu creșterea vânzărilor de vehicule electrice, Renault speră să elibereze fonduri pentru a reinvesti în modele electrice, o tehnologie pe care a inițiat-o cu Nissan și Mitsubishi, dar în care a rămas în urmă celor precum Tesla.

Participarea unei companii petroliere ar ajuta, de asemenea, dezvoltarea hidrogenului verde și a infrastructurii necesare pentru a face viabile mașinile cu celule de combustibil pe hidrogen alături de vehiculele electrice cu baterii, a adăugat una dintre surse.

Hidrogenul face parte din categoriile „verde” atunci când este fabricat cu energie regenerabilă și este considerat cheie pentru a ajuta la decarbonizarea industriei.

Ca parte a unei restructurări drastice pentru a-și spori finanțele, Renault a cimentat recent noi parteneriate alături de alianțele sale istorice cu Nissan, Mitsubishi și Mercedes.

În mai, producătorul francez de automobile a vândut 34% din filiala sa din Coreea de Sud către Geely. Renault va dezvolta, de asemenea, vehicule hibride produse la fabrica sa din Busan cu Geely.