Toyota are planuri mari pentru Europa: cum vrea să domine continentul cu mașini electrice
Toyota va adăuga încă cinci vehicule complet electrice în Europa sub marca secundară bZ, alăturându-se SUV-ului de dimensiuni medii bZ4X.
Producătorul japonez intenționează să lanseze încă cinci mașini complet electrice în Europa sub marca bZ până în 2026, alăturându-se SUV-ului de dimensiuni medii bZ4X.
Prima va fi o mașină de dimensiuni mici care va sosi anul viitor, a declarat Matt Harrison, șeful Toyota Motor Europe.
Toyota a lansat bZ4X anul acesta, după ce s-a concentrat pe construirea unei game de modele complet hibride pentru a-și îndeplini obiectivele UE privind emisiile. De asemenea, vinde dube complet electrice construite de Stellantis, dar cu marca Toyota.
Confirmarea că Toyota își va extinde gama de mașini de pasageri complet electrice „indică angajamentul nostru clar față de vehiculele electrice cu baterii”, a spus Harrison. Gama viitoare bZ include SUV/crossover-uri mici și compacte și trei modele mai mari. Modelele bZ vor fi vândute la nivel internațional.
Toyota a prezentat conceptul de SUV electric compact bZ dezvăluit pentru prima dată la Salonul auto de la Los Angeles în noiembrie.
Conceptul prezintă o mașină din segmentul SUV-urilor compacte așteptată în 2025, a spus o persoană care cunoaște planul de produse Toyota.
Conceptul bZ are 4538 mm lungime, plasându-l la capătul superior al segmentului compact. O versiune de producție va fi vândută cel mai probabil ca bZ3X.
50% vânzări de vehicule electrice până în 2030
Toyota își propune ca 50% din vânzările sale din regiunea Europa – care include Turcia, Israelul, Rusia (viitorul operațiunilor Toyota în Rusia este neclar) și mai multe țări eurasiatice – să provină de la vehicule complet electrice până în 2030, înainte de Mandatul UE conform căruia numai mașinile cu emisii zero pot fi vândute după 2035.
Până în 2025, Toyota estimează că 10% din vânzările din regiunea sa europeană vor fi complet electrice, 80% provenind de la modele hibride și hibride plug-in. Anul acesta, 66% din vânzările sale vor fi hibride, a prezis Toyota.
Toyota vinde în prezent un singur model plug-in în Europa, SUV-ul mijlociu RAV4, deși mai adaugă două: Prius hatchback compact (care va fi vândut doar ca plug-in în Europa) și, anul viitor, următoarea generație a SUV-ului compact C-HR, care va avea și o opțiune full-hibrid.
Singurul indiciu pe care Toyota l-a dat cu privire la identitatea celor patru vehicule bZ rămase până în 2026 a fost să arate o diagramă neetichetată care să indice dimensionarea lor aproximativă și momentul lansării.
După SUV-ul mic, vine un vehicul mai mare care se află deasupra bZ4X de dimensiuni medii, posibil o versiune de producție a celui mai mare SUV pe care Toyota l-a prezentat într-o gamă de 15 concepte complet electrice în decembrie 2021, prevăzând modelele viitoare.
Un al treilea model stabilit pentru Europa a fost prezentat în diagramă ca având aproximativ aceeași lungime ca bZ4X și ar putea fi sedanul electric prezentat în gama conceptului din decembrie.
Cel de-al patrulea model afișat pe grafic este cel mai mare, așa cum este indicat în axa mărimii și ar putea fi un pick-up afișat la evenimentul din decembrie.
Al cincilea se află sub bZ4X și, prin urmare, este probabil să fie versiunea de producție a conceptului de SUV compact bZ.
Niciunul dintre cele cinci nu este de așteptat să fie construit în Europa.
Stilul „cap de ciocan”
Conceptul de SUV compact bZ actualizează o versiune mai puțin lustruită prezentată în decembrie și continuă tema de design Toyota bazată pe aspectul frontal „cap de ciocan”.
Aspectul de ciocan este definit de o semnătură luminoasă care se dublează la margini și apare și pe noul hibrid plug-in Prius și conceptul SUV compact CH-R.
În conceptul bZ, scaunele sunt acoperite cu materiale realizate din materiale vegetale și plastic reciclat. Ecranele duble, unul în fața șoferului, se curbează în partea de jos pentru o vizibilitate mai bună, dar este puțin probabil să fie pe versiunea de serie, a spus Toyota.
Sistemul de infotainment folosește un avatar personal numit Yui pentru a conecta șoferul și pasagerii cu vehiculul. De asemenea, dispune de semnale de iluminare audio și vizuale care se deplasează în cabină pentru a răspunde la comenzile de la pasagerii de pe scaunele din față sau din spate, a spus producătorul auto.
Conceptul este construit pe aceeași platformă e-TNGA care stă la baza SUV-ului bZ4X.