25 nov. 2022 | 15:25

Top 10 mașini electrice după autonomie: cum se clasează Tesla, Mercedes sau BMW. Dacia nu are vreo șansă

ACTUALITATE
Top 10 mașini electrice după autonomie: cum se clasează Tesla, Mercedes sau BMW. Dacia nu are vreo șansă

Mașinile electrice devin din ce în ce mai des întâlnite pe drumurile din Europa.

Ca răspuns la viitoarele interdicții asupra mașinilor cu combustie, producătorii sunt într-o cursă pentru a scoate la vânzare noi modele complet electrice. Acest lucru a dus la îmbunătățirea rapidă a tehnologiei pentru a produce mașini electrice cu autonomie mult mai mari decât cele oferite cu doar câțiva ani în urmă.

Au trecut vremurile în care o mașină electrică nu se apropia de intervalul pe care l-ar putea aduce un rezervor de combustibil. Și, deși anxietatea de autonomie poate fi încă un factor în mintea potențialilor cumpărători de mașini electrice, este o teamă care se estompează.

Pe măsură ce din ce în ce mai multe puncte de încărcare apar în țară, este mai ușor ca niciodată să conduci o mașină electrică, chiar și una cu o autonomie relativ scurtă. Dacă doriți să fiți sigur că puteți conduce distanțe lungi fără a fi nevoie să te oprești, totuși, mașinile pe care le-am enumerat mai jos sunt cele pe care trebuie să le alegi.

10. SUV Mercedes EQS – 589 de km

Această versiune SUV a navei emblematice complet electrice a Mercedes nu este subtilă. SUV-ul EQS cântărește 2,7 tone și este o mașină impunătoare, plină de cele mai noi tehnologii și de lux de top. Cu toate acestea, încă se mândrește cu una dintre cele mai impresionante game de baterii revendicate ale oricărei mașini electrice.

SUV-ul EQS folosește aceeași platformă ca și fratele său, dar greutatea sa adăugată și aerodinamica redusă înseamnă că nu este capabil să se egaleze cu eficiența de vârf a mașinii mai elegante. Gama SUV-ului este încă una dintre cele mai bune de acolo, iar interiorul este cavernos, astfel încât să vă puteți întinde cu adevărat și să vă relaxați pe scaunul dvs. asemănător unui fotoliu.

Când este timpul să o reîncarci, nu va trebui să stai departe de confortul SUV-ului EQS pentru prea mult timp, deoarece o încărcare de 10-80% va dura doar 31 de minute la o rată de 200 kW.

9. Ford Mustang Mach-E – 598 de km

Deși este o mașină foarte diferită de omonimul său cu motor V8, Mustang Mach-E stabilește un standard în felul său. Nu numai că oferă o cantitate mare de spațiu pentru utilizarea în familie, dar întreaga gamă oferă peste 430 de km de autonomie a bateriei, până la 598 de km dacă alegi modelul cu rază extinsă.

GT-ul de vârf moștenește unele dintre acreditările tradiționale ale Mustang-ului, cu un timp de 0-100 km/oră de doar 3,7 secunde – deși acest lucru nu este la fel de rapid ca unii dintre rivalii săi. Selectarea modului de conducere „Neîmblânzit” dintre cele trei opțiuni disponibile adaugă, de asemenea, un sunet fals al motorului V8 în cabină – dacă acest lucru vă atrage.

În interior, Mustang Mach-E se simte puțin mai premium decât alte modele Ford, cu kit standard care include controlul climatizării cu două zone, o cameră pentru vedere spate, scaune față încălzite, volan încălzit, un ecran tactil de 15,5 inchi și un ecran de 10,2 inchi. afișaj digital al instrumentului în inchi.

8. Tesla Model 3 – 600 de km

Modelul 3 este cel mai ieftin model Tesla, dar nu există sacrificii când vine vorba de autonomia bateriei, deoarece fiecare versiune oferă peste 480 de km de autonomie. De asemenea, o bună parte din tehnologia brandului se regăsește în board-ul modelului. Echipamentul standard include un sistem de infotainment de înaltă rezoluție de 15 inchi, un sistem de intrare fără cheie care poate recunoaște telefonul ca o cheie, scaune față încălzite cu reglare electrică în 12 direcții, patru porturi USB și andocare pentru două smartphone-uri.

7. Polestar 3 – 610 km

Primul SUV al lui Polestar este doar al treilea model al său în ansamblu, dar, dacă Polestar 2 are ceva de rezolvat, cel 3 ar trebui să fie un motiv de îngrijorare în rândul concurenței mai consacrate.

Polestar 3 vizează capătul premium al pieței SUV-urilor electrice, cu rivali precum Audi e-tron și BMW iX în vizor. Împărțind o platformă cu Volvo EX90, modelul 3 este echipat cu un acumulator deosebit de mare de 107 kWh. Polestar susține că această unitate este bună pentru o autonomie de până la 610 km, iar o capacitate de încărcare de 250 kW înseamnă un timp de încărcare rapidă de 10 până la 80% de doar 30 de minute.

În interior, Polestar 3 este echipat cu o cantitate generoasă de confort de lux. Acestea includ un acoperiș panoramic din sticlă, iluminare ambientală, o cameră de parcare la 360 de grade, uși cu închidere ușoară, filtrare a aerului în cabină, scaune din spate încălzite și un stereo Bowers & Wilkins cu 25 de difuzoare.

6. BMW iX – 612 km

IX este SUV-ul electric de vârf al BMW și, deși această mașină nu este compactă, are o autonomie de până la 612 de km. Desigur, stilul lui iX este destul de dezbinător, dar nu există niciun motiv de ceartă când vine vorba de capacitatea pură.

Chiar dacă iX este un SUV de 2,4 tone, cifrele sale de performanță sunt exact așa cum v-ați aștepta de la un BMW. Chiar și cel mai puțin puternic xDrive40 va accelera de la 0 la 100 km/h în 6,1 secunde, în timp ce xDrive50 scade de această dată la 4,6 secunde. Ambele versiuni au o viteză maximă de 200 de km/oră.

Alternativ, puteți chiar injecta spiritul mașinilor legendare M ale BMW în iX complet electric, optând pentru modelul M60. Această variantă de 611 CP va face rularea de 0-100 km/oră în doar 3,8 secunde și va continua cu o viteză maximă de 250 de km/oră. Toate variantele iX au o configurare cu motor dublu și tracțiune integrală.

Totuși, această performanță nu vine cu prețul confortului. Cabina lui iX este plină de materiale soft la atingere și un nivel ridicat de calitate este evident peste tot. Două ecrane curbate de 14,5 inchi au cel mai recent sistem iDrive de la BMW, care este unul dintre cele mai elegante sisteme de infotainment de pe piață.

5. Hyundai Ioniq 6 – 615 de km

La prima vedere, Hyundai Ioniq 6 poate arăta foarte diferit de Ioniq 5, care a câștigat mai multe premii, dar scoate caroseria raționalizată a sedanului și vei descoperi în curând că cele două mașini sunt destul de asemănătoare acolo unde contează cel mai mult.

Bazat pe aceeași platformă e-GMP ca și Ioniq 5, Ioniq 6 este oferit cu o varietate de setări diferite de transmisie și baterie, iar toate acestea oferă o autonomie de peste 400 de kma bateriei. Optează pentru modelul cu tracțiune spate echipat cu o baterie de 77,4 kWh, iar acest model ultra-aerodinamic poate călători până la 615 km cu o singură încărcare. De asemenea, datorită arhitecturii sale electrice de 800 V, Ioniq 6 se poate încărca de la 10 la 80% în doar 18 minute, la viteze de până la 350 kW.

4. BMW i7 – 625 de km

Pentru prima dată, berlina executive emblematică a BMW este disponibilă cu energie electrică. Spre deosebire de cei mai mari rivali ai săi, Tesla Model S și Mercedes EQS, noul i7 își împarte platforma cu un frate cu combustie, Seria 7. Totuși, acest lucru nu înseamnă că au fost luate scurtături cu trenul de propulsie al lui i7, deoarece este un performant solid.

O singură baterie este oferită cu i7, dar aceasta este o unitate mare de 101,7 kWh despre care BMW susține că va atinge o autonomie de până la 388 de mile. BMW a fost inteligent și cu designul acumulatorului. Este super-subțire pentru a preveni pătrunderea în spațiul cabinei, o parte vitală a oricărei mașini de lux.

O experiență de condus aproape silențioasă și materiale de înaltă calitate înseamnă că confortul poate fi găsit din abundență. Dacă ai norocul să ai rol de pasager în i7 tău, cu siguranță merită să arunci o privire la lista de opțiuni. Pachetul de confort din spate îți va permite să te înclini și să reglezi electronic scaunele încălzite și ventilate, în timp ce ecranul de teatru rabatabil de 31 de inchi 8K te va distra complet.

3. Mercedes EQE – 635 de km

Mercedes EQE este un sedan complet electric care funcționează ca echivalentul Clasei E din gama mărcii. Utilizează platforma EVA2 care este partajată cu EQS-ul emblematic, iar acest lucru permite o baterie mare de 90 kWh în modelul EQE 350+.

Aceasta înseamnă o autonomie revendicată de până la 635 de km, folosind un singur motor cu 288 CP și 530 Nm de cuplu montat pe puntea spate. Bateria mare și forma alunecoasă înseamnă că EQE este printre cele mai lungi vehicule electrice pe care le puteți cumpăra. EQE oferă, de asemenea, o încărcare rapidă de 170 kW, care durează aproximativ 33 de minute pentru a finaliza o încărcare de 10-80% – iar pentru această mașină anume, aceasta înseamnă o cantitate semnificativă de autonomie.

2. Tesla Model S – 650 de km

Pe măsură ce concurența continuă să se îmbunătățească, mașina care a cimentat locul lui Tesla pe piața de mașini electrice, Modelul S, a primit o actualizare majoră în 2021. Cu o cifră de autonomie de 650 de km cu modelul Long Range, Model S rămâne unul dintre cele mai utilizate mașini electrice de vânzare.

Gama este, totuși, doar începutul, deoarece Long Range Model S va sprinta 0-100 în doar 3,1 secunde, păstrându-l bine în vizorul supermașinilor de top. Dacă, din orice motiv, nu este suficient de rapid pentru tine, Model S Plaid reduce acest timp la 1,99 secunde, cu o putere maximă de 1.020 CP – chiar dacă sunt o mulțime de factori implicați pentru a obține acest tip de performanţă.

Tehnologia este la fel de abundentă ca întotdeauna, iar Model S își păstrează stilul interior oarecum minimalist – diferența cea mai evidentă fiind ecranul tactil de 17 inchi fiind acum mai degrabă orizontal decât vertical.

Sistemul Autopilot de la Tesla este disponibil și cu opțiunea de „conducere autonomă completă”, dar, desigur, aceasta are anumite restricții de siguranță. Practicitatea este încă un punct forte al modelului S, cu 894 de litri de spațiu pentru bagaje și mult spațiu pentru a găzdui confortabil 4 adulți.

1. Mercedes EQS – 730 de km

Cea mai lungă mașină electrică disponibilă în prezent este, de asemenea, una dintre cele mai noi: Mercedes EQS. Este versiunea complet electrică a berlinei Clasa S a mărcii și are o autonomie maximă profund impresionantă de 730 de km în modelul EQS 450+.

Acest lucru se datorează unui pachet de baterii uriaș de 107,8 kWh și unui coeficient de rezistență foarte scăzut, astfel încât este alunecos prin aer și, prin urmare, eficient la viteză. Chiar și mai puternicul EQS 580 4Matic are o autonomie de 675 de km, mai mult decât Tesla Model S cu cea mai lungă autonomie – deși nu este la fel de rapid ca acea mașină de la 0 la 100 km/oră.

Totuși, nu despre asta este Mercedes – aici este vorba de lux, iar calitatea interioară este de neegalat. Este dotat cu un kit de ultimă generație, inclusiv un afișaj de infotainment „Hyperscreen” care acoperă practic întreg tabloul de bord. Este confortabil, rapid, scump și una dintre cele mai bune mașini electrice pe care le puteți cumpăra.

Dacia Spring – 225 de km

Dacia Spring Electric este probabil cea mai ecologică și mai prietenoasă mașină electrică de buzunar de pe piața din Europa în acest moment.

Este o mașină orășenească absolută, mică, pentru până la patru pasageri, care pare a fi o soluție perfectă pentru nevoile de transport de bază, în special în centrele mari ale orașelor, unde spațiul este restrâns.

Este semnificativ mai puțin decât o mașină electrică tipică. Totuși, trebuie să ne amintim că este un vehicul foarte simplu, fără multe caracteristici.

Puterea de până la 33 kW este „incredibil de modestă” și are ca rezultat o accelerație de la 0 la 100 km/h în 19 secunde. Bănuim că cineva ar dori mai degrabă să-l mențină într-un interval de viteză de 0-50 km/h pentru a avea măcar „suficientă” accelerație.

Mașina este echipată cu o baterie de 26,8 kWh, pentru aproximativ 225 km de autonomie în cadrul ciclului de testare WLTP. În centrele orașelor, la trafic cu viteză redusă, ar putea fi chiar mai mult. În interior, există un interior spartan și puțin spațiu în spate.

Oricum, piața chiar are nevoie de vehicule electrice entry-level, legale pentru drumuri, și este grozav să vezi că Dacia împinge în acea direcție.