15 oct. 2022 | 12:50

Tinerii din România nu vor să aibă soarta părinților și bunicilor: se visează afaceriști, dar n-au banii necesari

ACTUALITATE
Tinerii din România nu vor să aibă soarta părinților și bunicilor: se visează afaceriști, dar n-au banii necesari

Generația tinerilor din zilele noastre visează cu ochii deschiși la independența financiară, doar că mulți dintre ei se lovesc de o mare problemă: lipsa banilor necesari pentru investiții.

Viața părinților și bunicilor noștri nu a fost și nu este deloc una simplă. Schimbările petrecute de-a lungul timpului i-au pus la grea încercare pe cei care au astăzi peste 50-60 sau 70 de ani, iar tinerii din ziua de astăzi au învățat o lecție importantă. Aceea a faptului că antreprenoriatul deschide oportunități de neegalat pentru a te dezvolta financiar, dar mai ales pentru a fi fericit, desfășurând o activitate care-ți face plăcere și care te pasionează, îndemându-te să te autodepășești în permanență.

Astfel stând lucrurile, studii recent efectuate în rândul Generației Z arată că acești tineri au înclinații către mediul de afaceri. Își doresc să demareze un business chiar anul acesta, deși cunoaștem cu toții faptul că mediul privat traversează o perioadă plină de provocări și probleme diverse, mai ales de natură economico-financiară.

Cu toate acestea, tinerii noștri sunt optimiști și încrezători, problema ar fi, pentru cei mai mulți dintre ei, lipsa banilor. În general, pentru aproape orice idee de afacere, ai nevoie de anumite sume de bani în baza cărora să pleci la drum, iar acesta este cel mai des întâlnit obstacol pe care tinerii îl identifică în calea lor spre independența financiară prin antreprenoriat.

Potrivit datelor ediției a treia a studiului „Insights PulseZ”, jumătate dintre tinerii români care au luat în calcul să investească în propria afacere.

Tinerii au idei de business, dar n-au bani să pornească la drum

Din nefericire, peste o treime (36%) din Generația Z amână însă intenția de a-și deschide o afacere.

„Motivația principală a tinerilor Generației Z pentru un business este dată de dorința de a veni cu o contribuție (30%), urmată în ponderi sensibil egale de faptul că pot face ceea ce le place (20%) și de posibilitatea de a câștiga mai mult de un salariu (19%).

Cei mai mulți se gândesc să se orienteze către zona de servicii de preparare și vânzare a mâncării, urmați fiind de cei care vizează domeniul imobiliarelor. IT-ul (22%) ocupă un loc important și îmbucurătoare este opțiunea pentru artă și cultură (20%), domeniu în care fetele sunt majoritare”, scoate la iveală studiul.

Totuși, 78% dintre tinerii respondenți menționează lipsa resurselor financiare ca principal obstacol în calea tinerilor antreprenori.

Studiul a fost efectuat în rândul unui eșantion reprezentativ național, cu 1212 de tineri cu vârste între 16 și 24 de ani– echilibrat din punct de vedere al genului, regiunii și mediului de rezidență.