Tesla, mai similară cu Dacia decât crezi: concluziile experților, îngrijorătoare
În 2022, Raportul TÜV, pentru prima dată, analizează mai atent patru vehicule electrice populare.
Modelele electrice populare din Germania, BMW i3, Renault Zoe, Smart ForTwo Electric Drive (acum EQ ForTwo) și Tesla Model S, au fost analizate.
O primă comparație detaliată a rezultatelor inspecțiilor tehnice TÜV sau Asociația de Inspecție Tehnică arată că mașinile electrice au funcționat în medie doar după trei ani de funcționare. Cele mai frecvente defecte au fost la frâne, lumini, brațe și suspensie de osie.
„Pentru prima dată, un număr suficient de mașini electrice au fost prezentate centrelor de testare TÜV pentru a putea face o evaluare preliminară a siguranței tehnice a vehiculelor”, spune dr. Joachim Bühler, director general al Asociației TÜV.
În Raportul TÜV 2022, publicat recent, care se bazează pe statisticile din inspecțiile tehnice a milioane de mașini pe drumurile germane, un total de 128 de modele pot fi găsite în clasamentul autoturismelor vechi de doi până la trei ani.
Tesla, o dezamăgire
Cele patru mașini electrice menționate nu sunt incluse în acest clasament deoarece nu au fost încă vândute în număr semnificativ în Germania. Ponderea autoturismelor cu „defecte semnificative” în rândul vehiculelor vechi de doi până la trei ani este de 4,7%. Aceasta înseamnă: 47 din 1000 de mașini nu reușesc la prima inspecție și trebuie să fie prezentate din nou după reparație.
Cel mai prost performant în comparația celor patru mașini electrice a fost Tesla Model S. Și aici problema farurilor joacă un rol, dar și defecte ale brațelor, ducând la o rată uriașă de defecțiuni de 10,7 la sută! Aceasta înseamnă că aproximativ unul din zece Tesla nu reușește prima inspecție. Acest rezultat îi plasează în partea de jos a clasamentului și a treia poziție de la final. Doar Dacia Duster și Dacia Logan sunt mai proaste.
Tesla Model S a avut două retrageri în Europa legate de scaune și centurile de siguranță, în timp ce alte modele Tesla au fost rechemate pentru probleme legate de brațul de control al suspensiei față și etrierele de frână. În Germania, modelele S și X mai vechi au fost, de asemenea, rechemate pentru probleme cu ecranul tactil central.