Tesla a inaugurat fabrica din Europa: ce nivel de producție urmează să aibă
Tesla a lansat primul său hub european de producție cu cea mai mare investiție într-o fabrică de mașini germană din istoria recentă.
CEO-ul Tesla, Elon Musk, a fost aplaudat când a supravegheat predarea primelor mașini Model Y construite la noua fabrică de 5 miliarde de euro a producătorului auto din Germania.
Muzică puternică se putea auzi în timp ce primii 30 de clienți și familiile lor au văzut pentru prima dată noile lor vehicule printr-un tunel strălucitor, iluminat cu neon, marca Tesla.
„Este o zi grozavă pentru fabrică”, a spus Musk, descriind-o ca „un alt pas în direcția unui viitor durabil”.
Tesla s-a confruntat cu opoziție față de fabrică, amânând deschiderea acesteia cu opt luni, iar unii activiști de mediu au blocat intrarea fabricii în timp ce afișau bannere care semnalau consumul ridicat de apă.
Un pas în direcția corectă
Clienții aleși de Tesla au primit marți configurația Model Y Performance, un vehicul care costă 63.990 de euro și cu o autonomie de 514 km.
Noile comenzi de la fabrică ar putea fi livrate din aprilie, a spus Tesla.
Deschiderea fabricii din Gruenheide, la 35 km sud-est de Berlin, vine după ce Musk, într-un tweet săptămâna trecută, și-a semnalat Master Planul Partea 3 pentru Tesla, despre care el a spus că va planifica extinderea companiei la „dimensiuni extreme”.
Peste 3.000 dintre cei 12.000 de muncitori estimați ai fabricii au fost angajați până acum, a declarat Tesla.
Până acum, Tesla a importat mașini în Europa de la fabrica sa din Shanghai, ceea ce duce la creșterea costurilor de logistică. „Face o diferență enormă în ceea ce privește eficiența capitalului pentru a localiza producția pe un continent”, a scris Musk pe Twitter.
La capacitate maximă, noua fabrică va produce 500.000 de mașini anual, mai mult decât cele 450.000 de vehicule electrice cu baterie pe care principalul rival Volkswagen Group le-a vândut la nivel global în 2021. Va genera 50 de gigawați oră, depășind toate celelalte fabrici din țară.
Deocamdată, Volkswagen Group deține partea de sus pe piața europeană a vehiculelor electrice, cu o cotă de piață de 25% față de cea de 13% a Tesla.
Musk a avertizat că o creștere a producției va dura mai mult decât cei doi ani necesari pentru construirea fabricii.
JPMorgan a estimat că fabrica va produce aproximativ 54.000 de mașini în 2022, crescând la 280.000 în 2023 și la 500.000 până în 2025.
VW, care a primit deja comenzi pentru 95.000 de vehicule electrice cu baterii în Europa în acest an, plănuiește o nouă fabrică de vehicule electrice de 2 miliarde de euro alături de fabrica sa din Wolfsburg și șase fabrici de baterii din Europa.