Lidl, Tesco si alte magazine au început să raționalizeze ouăle înaintea sărbătorilor. Decizia producătorilor după epidemia de gripă aviară și costurile de producție din Marea Britanie
Cumpărătorii care au cumpărat ouă s-au confruntat cu rafturi goale și au fost sfătuiți să raționalizeze achizițiile, în contextul în care în Marea Britanie există o penurie.
Clienții de la Sainsbury’s și Tesco au ajuns în magazine și au constatat că ouăle nu mai erau pe stoc, în timp ce cel puțin o filială Lidl le-a spus cumpărătorilor că pot cumpăra doar trei cutii deodată.
De asemenea, se pare că Wetherspoons servește micul dejun englezesc complet fără ouă, deoarece se confruntă cu probleme de aprovizionare.
Un organism din industrie a declarat că a avertizat cu câteva luni în urmă că vor exista penurii dacă producătorii nu vor primi un „preț corect”.
Epidemia de gripă aviară a adus rafturi goale în magazine
O epidemie de gripă aviară a dus, de asemenea, la sacrificarea găinilor ouătoare, a adăugat Asociația britanică a producătorilor de ouă în aer liber.
Cumpărătorii au postat imagini cu rafturi goale sau anunțuri despre problemele de aprovizionare care afectează stocurile de ouă din magazine.
Un client a postat pe Twitter o fotografie a unui afiș prin care unul dintre supermarket-uri își cerea scuze pentru „orice inconvenient” cauzat de disponibilitatea ouălor într-un magazin.
Un altul a distribuit o imagine cu rafturi goale într-un magazin Tesco.
„Ați observat frecvent acest lucru recent”, au spus aceștia.
Cumpărătorii Aldi au scris, de asemenea, pe Twitter că nu au putut găsi ouă în magazine.
Între timp, directorul executiv al companiei de consultanță Grocery Insight a postat pe Twitter o imagine a unui afiș dintr-un magazin Lidl care spunea că clienții sunt raționalizați la trei cutii de ouă la fiecare achiziție.
Wetherspoons înlocuiește, de asemenea, ouăle cu alte produse în micul dejun englezesc complet, a relatat The Sun.
„Am avertizat în martie că ouăle ar putea fi deficitare până la Crăciun”
Asociația britanică a producătorilor de ouă de crescătorie liberă a declarat: „Am avertizat în urmă cu zece luni că producătorii vor pune pauză sau vor opri producția dacă nu vor fi plătiți la un preț corect pentru produsul lor și că efectul secundar va fi scăderea numărului de găini și de ouă.”
Organismul industrial a cerut supermarketurilor să crească prețurile la începutul acestui an, avertizând că ar putea avea loc un exod în masă al producătorilor de ouă și rafturi goale fără mai mult sprijin.
„Mulți dintre membri noștri pierd bani pentru fiecare ou depus, iar datele noastre arată că nici măcar cei care obțin un mic profit nu văd un viitor pe termen lung”, a declarat acum.
„Sondajul nostru de săptămâna aceasta, realizat în rândul a 163 de producători de ouă în aer liber, a arătat că 33% dintre aceștia fie și-au redus dimensiunea efectivelor, fie și-au întrerupt temporar producția, fie au părăsit industria în totalitate. Mai puține găini înseamnă mai puține ouă, iar noi am avertizat în martie că ouăle ar putea fi deficitare până la Crăciun.”
„Oferta de ouă se restrânge în mod natural în această perioadă a anului, pe măsură ce întreprinderile și persoanele fizice se pregătesc pentru Crăciun, ceea ce ar putea agrava situația. În plus, gripa aviară a dus și la sacrificarea găinilor ouătoare.”
Andrew Opie, de la British Retail Consortium, a declarat: „În timp ce gripa aviară a perturbat aprovizionarea cu anumite sortimente de ouă, comercianții cu amănuntul sunt experți în gestionarea lanțurilor de aprovizionare și depun eforturi susținute pentru a minimiza impactul asupra clienților.”