21 oct. 2022 | 08:35

Stații de încărcare pentru mașini electrice la fiecare 60 de kilometri, în Europa: decizia care va duce la vânzări masive

ACTUALITATE
Stații de încărcare pentru mașini electrice la fiecare 60 de kilometri, în Europa: decizia care va duce la vânzări masive

Pentru a ajuta UE să devină neutră din punct de vedere climatic, deputații doresc stații de reîncărcare pentru mașini electrice la fiecare 60 de km, stații de alimentare cu hidrogen la fiecare 100 de km și mai puține emisii de la nave.

Recent, Parlamentul și-a adoptat poziția cu privire la proiectele de norme UE menite să stimuleze instalarea de stații de reîncărcare și alimentare alternative (cum ar fi electrice sau hidrogen) pentru mașini, camioane, trenuri și avioane și să sprijine adoptarea de vehicule durabile. Noile reguli fac parte din pachetul „Fit for 55 in 2030”, planul UE de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră cu cel puțin 55% până în 2030, comparativ cu nivelurile din 1990.

Stațiile pentru mașini electrice, mai dese

Deputații au convenit să stabilească obiective naționale minime obligatorii pentru implementarea infrastructurii pentru combustibili alternativi. Statele membre vor trebui să își prezinte planul până în 2024 cu privire la modul de realizare al acestuia.

Conform textului adoptat, până în 2026 ar trebui să existe cel puțin un bazin de încărcare electrică pentru mașini la fiecare 60 km de-a lungul principalelor drumuri ale UE. Aceeași cerință s-ar aplica și pentru camioane și autobuze, dar numai pentru rețelele centrale TEN-T și cu stații mai puternice. Vor exista unele scutiri pentru regiunile ultraperiferice, insule și drumuri cu foarte puțin trafic.

Deputații europeni sugerează, de asemenea, înființarea mai multor stații de alimentare cu hidrogen de-a lungul principalelor drumuri ale UE (la fiecare 100 km, spre deosebire de la fiecare 150 km, așa cum a propus Comisia) și să o facă mai rapid (până în 2028 și nu până în 2031).

Stațiile alternative de alimentare ar trebui să fie accesibile tuturor mărcilor de vehicule, iar plata ar trebui să fie ușoară. Acestea ar trebui să afișeze prețul pe kWh sau pe kg și ar trebui să fie accesibil și comparabil. Deputații europeni doresc, de asemenea, ca până în 2027 să fie înființat un punct de acces al UE pentru datele privind combustibilii alternativi, pentru a oferi informații despre disponibilitate, timpii de așteptare și prețuri la diferite stații din Europa.