Škoda lansează un model electric nou: ce știm despre Enyaq Coupe
Škoda își extinde gama complet electrică prin Enyaq Coupe.
Modelul urmează stilul mai tradițional Enyaq și reprezintă o pauză față de designul conservator pentru Škoda, cu linia curbată a acoperișului. Škoda vizează în prezent segmente mai practice, cum ar fi SUV-uri, hatchback și break-urile.
CEO-ul Škoda, Thomas Schaefer, a declarat, în timpul lansării mașinii, că noul EV combină „emoția și eficiența”, adăugând că crossover-ul a oferit „cantități generoase de spațiu tipic Škoda într-o caroserie elegantă”.
Škoda vizează o piață mai bogată cu Enyaq Coupe decât cea a Enyaq standard, oferind detalii stilistice diferite și linii de echipare unice.
Modelul va deveni prima mașină electrică Škoda care va fi vândută cu sportul RS al mărcii oferit pe modelele cu motor cu combustie Octavia și Kodiaq.
Puterea mai mare a lui RS îi va permite să accelereze până la 100 km/h în 6,5 secunde și să ajungă la o viteză maximă de 111 mph.
„Imaginea mărcii s-a îmbunătățit în toată Europa, nu suntem marca vechilor glume”, a declarat Martin Jahn, șeful de vânzări și marketing al mărcii.
„Acesta va fi cel mai scump model din gama noastră, dar chiar și pentru acest preț, mașina este încă un raport calitate-preț bun.”
Specificații tehnice
Škoda nu a lansat încă prețuri, dar modelul va costa mai mult decât Enyaq standard atunci când va fi scos la vânzare în februarie, indicând un preț de pornire de 42.000 de lire sterline în Marea Britanie sau aproximativ 50.500 de euro.
Coupe-ul nu va oferi pachetul de baterii de 52 de kilowați-oră al lui Enyaq, dar începe cu pachetul mai mare de 58 kWh.
Nivelul de putere de bază pentru iV 80 cu tracțiune spate este de 201 CP, în timp ce modelele iV 80X și vRS cu tracțiune integrală adaugă un al doilea motor pentru a crește puterea la 261 CP, respectiv 295 CP.
Autonomia este de maxim 545 km în modelul standard iV 80, o creștere cu peste 529 km în Enyaq 80 standard, o creștere pe care Škoda o atribuie aerodinamicii mai bune a formei coupe-ului.
Spațiul pretins al portbagajului coupe-ului, de 570 de litri, este doar puțin mai mic decât spațiul de 585 de litri din Enyaq standard. Škoda spune că spațiul pentru scaunul din spate este, de asemenea, egal cu cel din cel mai bine vândut break compact Octavia al mărcii, în ciuda lunetei spate înclinate.
Mașina păstrează aceeași bandă luminoasă de-a lungul grilei frontale, disponibilă ca opțiunea Crystal Face, aprinsă cu 131 de LED-uri. Mașina păstrează și ecranul central standard de 13 inch de la Enyaq. Ecranul este operat fie prin atingere, un touch-slider, gest sau control vocal, iar informațiile sunt completate de un ecran suplimentar de 5,3 inch în fața șoferului.
Stilul mașinii se bazează în mare parte pe conceptul Vision iV prezentat în 2019.
Škoda va produce coupe-ul alături de Enyaq la fabrica sa din Mlada Bolesav, Republica Cehă. Strategia de producție a Škoda diferă de cea a mărcii de performanță Seat Cupra și Audi, care își produc mașinile MEB la unitatea principală de vehicule electrice a VW din Zwickau, Germania, alături de coupe-ul crossover VW ID3, ID4 și ID5.
Producătorul auto a vândut 44.553 Enyaq în 2021, primul său an complet de vânzări. VW a vândut între timp 54.982 de ID4, modelul SUV echivalent pe aceeași platformă.
Cehii se așteaptă ca modelele complet electrice să reprezinte 50-70% din vânzările din Europa până în 2030 „în funcție de evoluțiile pieței”, a spus Schaefer.