Șeful BMW, declarație ciudată: ce părere are despre motoarele ”clasice”
CEO-ul BMW, Oliver Zipse, a declarat recent că firmele ar trebui să aibă grijă să nu devină prea dependente de câteva țări selecte, concentrându-se în întregime pe vehiculele electrice cu baterie.
Director executiv BMW pledează de mult împotriva interzicerii totale a mașinilor cu motor cu combustie internă, în ciuda presiunii crescânde din partea autorităților de reglementare pentru a reduce emisiile de carbon este un argument destul de ușor de formulat – din punct de vedere al cererii și ofertei.
„Când te uiți la tehnologia care iese, la impulsul vehiculelor electrice, trebuie să fim atenți pentru că, în același timp, crești dependența de foarte puține țări”, a spus Zipse la o masă rotundă la New York, subliniind în același timp faptul că furnizarea de materii prime pentru bateriile era controlată în principal de China.
„Dacă cineva nu poate cumpăra un vehicul electric dintr-un motiv oarecare, dar are nevoie de o mașină, ați propune mai degrabă să continue să conducă vechea lui mașină pentru totdeauna? Dacă nu mai vindeți motoare cu ardere, o va face altcineva”, a spus el.
Problemele pentru industrie continuă
Șeful BMW a continuat argumentând că oferirea de mașini cu motor cu combustie internă mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil a fost esențială nu numai din perspectiva profitului, ci și din perspectiva mediului, arătând în același timp cu degetul lacunele din infrastructura de încărcare și faptul că vehiculele complet electrice tind să fie considerabil mai scumpe decât omologii lor alimentați cu ICE.
El a continuat spunând că producătorii de mașini trebuie, de asemenea, să planifice ca prețurile la energie și materiile prime să rămână ridicate, fiind mai eficienți din punct de vedere al producției și intensificând eforturile de reciclare pentru a menține costurile scăzute.
„Acum avem un vârf, s-ar putea să nu rămână la vârf, dar nu se vor întoarce la prețurile anterioare. Cât de multă energie aveți nevoie și de care folosiți, precum și circularitatea, sunt importante – din motive de mediu, dar și mai mult din motive economice”, a concluzionat Zipse.