22 mart. 2022 | 20:01

Se schimbă legea: are legătură cu salariul pe care îl iei de la firmă, fii foarte atent

ACTUALITATE
Se schimbă legea: are legătură cu salariul pe care îl iei de la firmă, fii foarte atent

Statul continua procesul său de luptă împotriva birocrației, cu o nouă lege deosebit de importantă, atât pentru angajați, cât și pentru firmele românești.

Conform unui proiect de lege care a primit deja undă verde în Senat, angajatorii nu vor mai fi obligați, în anumite condiții, să respecte Legea contabilității, conform căreia trebuie să arhiveze de salarii pentru o perioadă de 50 de ani.

Deși noul proiect reprezintă o simplificare a procedurilor birocratice din cadrul companiei, te vizează și pe tine, direct ca angajat, deoarece are legătură cu documentele întocmite în legătură cu banii tăi și e important să cunoști legislația la zi.

Merită amintit faptul că, potrivit legislației în vigoare la această oră, registrele de contabilitate obligatorii și documentele justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitatea financiară se păstrează în arhiva angajatorilor timp de 10 ani, cu excepția statelor de salarii, care se păstrează timp de 50 de ani.

Care sunt noutățile, mai exact

Dacă se vor aplica cele prevăzute în noul proiect adoptat de Senat, „stabilește reducerea drastică a termenului obligatoriu de arhivare a statelor de salarii, în măsura în care angajatorul a declarat impozitul reținut la sursă sau obligațiile de plată a contribuțiilor sociale”, explică profit.ro.

„Autorii arată că după intrarea în vigoare a Ordonanţei Guvernului nr. 30/2011 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, precum şi pentru reglementarea unor măsuri fînanciar- fîscale, a dispărut obligativitatea fişelor fiscale, iar angajatul primeşte, la cerere, din partea angajatorului, o adeverinţă privind veniturile realizate, precum şi impozitul reţinut. Totodată, prin intermediul Spaţiului Virtual Privat (SPV) pus la dispoziţie de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), începând cu anul 2011, angajatul poate solicita adeverinţa privind veniturile realizate în sistem electronic, fără a mai fi necesară vreo solicitare adresată angajatorului”, mai precizează sursa citată.

Atenție! Trebuie menționat faptul că prevederile acestei inițiative legislative, aparținând USR, încă nu se aplică. Pentru ca proiectul să intre în vigoare, acesta trebuie dezbătut și votat în Camera Deputaților, promulgat de președintele Klaus Iohannis și publicat în Monitorul Oficial al României.