07 dec. 2022 | 10:01

Se schimbă cardurile de credit, de debit: cum vor deveni mai deștepte, cine are de câștigat, de fapt

ACTUALITATE
Se schimbă cardurile de credit, de debit: cum vor deveni mai deștepte, cine are de câștigat, de fapt

Timp de câteva decenii, funcționalitatea cardurilor de credit și debit nu a suferit modificări majore. Nici măcar din prisma designului sau componentelor hardware nu s-a inovat foarte mult. Era însă inevitabil ca acest lucru să se întâmple la un moment dat și tocmai a fost confirmat oficial.

Compania Thales a căutat să le ofere o mână de ajutor oamenilor cu deficiențe de vedere care vor să facă achiziții cu cardul într-un format cât se poate de sigur și de eficient. În acest scop, a dezvoltat un card bancar cu aplicație vocală. Soluția a fost deja certificată Visa și Mastercard. Ideea este că, folosind acest card mai deștept, nevăzătorii și persoanele cu deficiențe de vedere, pot avea autonomie și încredere pentru plățile zilnice. Printre altele, cardul inovator redă audio suma aferentă fiecărei tranzacții înainte să se ajungă la validarea plății.

Noua generație de carduri de credit, debit

La momentul de față, dacă este o surpriză pentru cineva, majoritatea serviciilor bancare nu sunt adaptate pentru persoanele cu dizabilități. Din acest motiv, aproximativ 90% dintre persoanele cu deficiențe de vedere s-au confruntat cel puțin odată în viață cu o fraudă sau o eroare în momentul în care au plătit cumpărăturile sau serviciile. Prin noua soluție dezvoltată de Thales, compania a căutat să ofere un spor de încredere nevăzătorilor și celor cu deficiențe de vedere, când vine vorba de operațiunile zilnice de plată.

Practic, inovația anunțată se reflectă într-o verbalizare constantă a tuturor pașilor de pe parcursul unei tranzacții, iar siguranța întregului proces este certificată de Visa și Mastercard. Această tehnologie a fost posibilă în colaborare cu Handsome, un fintech francez specializat în soluții incluzive pentru persoane cu dizabilități. Singurul lucru pe care trebuie să-l facă utilizatorii este să-și instaleze pe telefon o aplicație de mobil pe care să o asocieze cardului. Rămâne ca băncile să adopteze noile carduri.

„Multe probleme pot fi rezolvate prin inovare. De aceea, cu sprijinul Handsome și bazându-ne pe expertiza Thales în dezvoltarea de soluții de plată sigure și convenabile, am decis să abordăm problemele cu care se confruntă persoanele nevăzătoare și cu deficiențe de vedere. De atunci, soluția s-a dovedit a fi utilă și pentru alte dizabilități. Suntem încântați să vedem că inovațiile noastre contribuie la crearea unor soluții de plată mai sustenabile și mai responsabile”, a precizat Bertrand Knopf, vicepreședinte Banking and Payment Services în cadrul Thales.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele