Se dau 500 de lei pentru milioane de români, până la Crăciun: noi detalii despre vouchere sociale 2022 sau tichetele de masă de la stat
Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a emis un ghid pentru românii care, deși ar trebui să se numere printre beneficiari, nu au primit voucherele sociale.
„În ziua de 8 septembrie toate cardurile valide vor fi alimentate cu a doua din cele 4 tranșe în valoare de câte 250 de lei pentru achiziția de alimente și mese calde”, anunța Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene.
Cu alte cuvinte, până la sfârșitul anului, românii vor mai primi încă două tranșe de bani, cu sume valabile 12 luni de la data încărcării.
„Voucherele în valoare de 250 de lei se încarcă o dată la două luni, până la finalul anului, iar aceste sume sunt valabile 12 luni de la data încărcării lor. Astfel, dacă tranșa IV este încărcată în decembrie 2022, ea poate fi utilizată până în decembrie 2023”, se arată în ghidul emis de mfe.gov.ro.
Cum procedezi dacă nu ai primit cardul
Sunt persoane care nu au intrat în posesia cardului pentru că la momentul distribuirii nu se aflau la domiciliu. Poșta Română încearcă distribuirea de două ori pentru fiecare beneficiar.
Dacă te afli în această situație, primul pas este să verifici la cel mai apropiat oficiu poștal. Dacă nu găsești cardul acolo, sună la 031.9268.
Ministerul Muncii și Solidarității Sociale actualizează lunar, înainte de fiecare alimentare a tichetului social pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde, listele cu beneficiari, pentru a verifica eventuale modificări intervenite față de listele anterioare. Pentru beneficiarii nou introduși în program se eliberează noi suporturi electronice.
Așadar, dacă ai devenit eligibil pe parcursul programului, vei fi adăugat pe aceste liste. Mai mult, pentru mai multă siguranță te poți adresa Casei Teritoriale de Pensii – respectiv Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială – din județul de reședință. Verificarea condițiilor de venit pentru beneficiari se face exclusiv de către Agenția Națională de Administrare Fiscală.
Mecanismul de distribuire a cardurilor prevede trei etape:
- producția cardurilor de către unitățile emitente (imprimarea datelor beneficiarilor și inserarea CIP-ului),
- împlicuirea și distribuirea la nivel național de către Poșta Română
- încărcarea valorică a cardurilor pe măsură ce acestea intră în posesia beneficiarilor.
Persoanele eligibile
- Pensionarii din sistemul public de pensii, pensionarii aflați în evidența caselor de pensii sectoriale și beneficiarii de drepturi prevăzute de legi cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei;
- Persoanele încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei;
- Familiile cu cel puțin 2 copii în întreținere, ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;
- Familiile monoparentale ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;
- Familiile care au stabilit dreptul la ajutorul social în condițiile Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare;
- Persoanele fără adăpost, așa cum acestea sunt reglementate potrivit prevederilor legale în vigoare.