Schimbarea uriașă in Lidl, Kaufland, MegaImage și alte magazine. Clienții trebuie să știe acum totul despre ce înseamnă SGR
Magazine cunoscute precum Lidl, Kaufland, MegaImage dar și ceilalți retaileri vor avea parte de o schimbare uriașă. Românii trebuie să știe ce reprezintă SGR și cum îi va afecta acest lucru.
Retailerii din România vor suporta o schimbare, având înv edere introducerea SGR care reprezintă Sistemul Garanție-Returnare. Acest lucru reprezintă că românii vor trebui să returneze sticlele din plastic (PET), pentru a putea primi garanția înapoi.
Pentru a putea fi facilitată returnarea ambajalelor băuturilor, acestea vor dispune de două coduri de bare speciale în cadrul etichetei, dar și un logo, potrivit Julia Leferman, directorul executiv al asociației Berarii României.
”Va exista un logo specific sistemului, pe care consumatorul să-l poată recunoaşte cât mai uşor, pe lângă codul de bare naţional, pentru a evita importul de ambalaje goale din alte ţări. Ambalajul trebuie să nu fie deteriorat, să aibă eticheta întreagă pentru a putea fi scanat codul de bare specific sistemului”, a declarat Julia.
Schimbare uriașă în cadrul magazinelor din România
Totodată, acestea vor fi prevăzute și cu un sistem antifraudă pentru ca persoanele rău intenționate să nu poată aduce alte recipiente goale din alte țări. SGR presupune plata a unei garanții de 0,50 de bani pentru fiecare sticlă cumpărată, iar în momentul în care aceasta este returnată, românii vor putea primi contravaloarea înapoi.
Acestea pot fi returnate în oricare dintre punctele de returnare sau în orice magazin din România, fără a fi necesară prezentarea bonului fiscal. Sistemul are drept scop ca România să atingă țintele naționale de colectare agreate la nivelul blocului comunitar.
Garanția va fi rambursată în numerar, plată pe car sau prin vouchere care vor putea fi valorificate în unitățile comerciale, potrivit Guvernului. Producătorii vor putea plăti un tarif de administrare, iar SGR se va asigura de recuperarea ambalajelor de pe piață.
Dacă ambalajele sunt preluate manual, garanția este returnată în numerar, însă dacă acestea sunt preluate cu echipament automat, contravaloarea va fi returnată sub formă de voucher. Clientul va putea schimba voucherul respectiv în numerar sau îl poate utiliza pentru a face cumpărăturile.