06 oct. 2022 | 10:27

Românii vor să-și schimbe joburile: cu ce probleme se confruntă la locul de muncă

ACTUALITATE
Românii vor să-și schimbe joburile: cu ce probleme se confruntă la locul de muncă

Românii vor să își schimbe jobul chiar acum. Printre problemele cu care se confruntă la locul de muncă se numără salariul, absenţa sentimentului de împlinire profesională sau lipsa perspectivelor de creştere.

Așadar, aproximativ 45% dintre angajații din România își caută alt job, arată o analiză realizată de o platformă de recrutare online. Mai mult, doi din zece angajaţi spun că au intrat în burnout, potrivit studiului eJobs.

Românii vor să-și schimbe locul de muncă

Aproape jumătate dintre respondenţi mărturisesc că, în acest moment, se află în căutare activă a unui loc de muncă, motiv pentru care aplică în mod constant şi merg la interviuri: „Tot nemulţumiţi de locul lor de muncă sunt alţi 22,6%, însă aceştia nu se simt, deocamdată, suficient de motivaţi pentru a căuta altceva, în timp ce 2,2% deja au găsit alt job şi sunt în preaviz de plecare. Doar 3 din 10 respondenţi se declară mulţumiţi de statutul profesional actual şi, prin urmare, nu au în plan nicio schimbare profesională în perioada imediat următoare”, conform studiului citat.

Cei mai mulți dintre angajați, însă, sunt nemulțumiți de sașariu. Astfel, 61,4% dintre respondenţi au declarat că vor să câștige mai bine.

„Următoarele motive ne spun foarte multe despre felul în care au ajuns românii să se raporteze la relaţia dintre viaţa lor personală şi cea profesională, despre introspecţiile pe care le fac după o perioadă destul de tulbure pentru toată lumea, dar şi despre aşteptările pe care le au de la ideea de carieră. Astfel, nu neapărat volumul mare de muncă îi deranjează (doar 35% aduc acest argument), ci mai degrabă faptul că munca pe care o fac nu le aduce nicio împlinire profesională (56,9%), că nu întrevăd oportunităţi de creştere în compania pentru care lucrează (54%) sau că nu se simt apreciaţi de managerul lor (17,4%)”, a afirmat Raluca Dumitra, head of marketing în cadrul eJobs.