Românii și-au schimbat prioritățile: la ce se uită, mai nou, înainte de a cumpăra un produs

Românii și-au schimbat prioritățile: la ce se uită, mai nou, înainte de a cumpăra un produs

În ultimele luni, în viețile tuturor au avut loc întâmplări inedite, dat fiind contextul sanitar din ultimii aproape doi ani. Acestea ne-au determinat să privim diferit lumea în care trăim și, implicit, să ne raportăm la ea într-un mod nou.

Așa se face că, în ultima perioadă, românii au ajuns să acorde mai multă importanță mediului înconjurător. Nu o spunem noi, ci o arată foarte clar, datele unei analize realizate de Ipsos pentru ING Bank.

Acum, înainte de a face anumite achiziții, românii pun mare preț pe impactul asupra mediului înconjurător, fiind tot mai conștienți de faptul că fiecare acțiune nechibzuită a noastră se reflectă asupra naturii.

Ce fac, mai nou, românii

Datele studiului relevă faptul că șase din zece români ar renunța să cumpere produse și servicii de la companii care nu demonstrează responsabilitate față de mediul înconjurător și societate.

Mai mult decât atât, se pare că 40% declară că au luat deja măsuri în acest sens și au renunțat să cumpere de la companii despre care au descoperit că nu sunt responsabile cu mediul.

De asemenea, opt din zece români sunt de părere că acțiunile lor pot avea un impact pozitiv asupra mediului și societății. În timp ce existau deja pași în această direcție înainte de pandemie, 42% din cei intervievați spun că au observat o preocupare crescută față de mediu și în rândul prietenilor sau al familiei în ultimul an.

„Asistăm la o transformare în prioritățile consumatorului. Pe de o parte avem o conștientizare a responsabilității individuale, iar pe alta vedem și creșterea așteptărilor față de companii și autorități.

Conștientizarea faptului că fiecare dintre noi e parte necesară din această schimbare și că realmente fiecare gest contează este un lucru foarte puternic pentru rezultate pe termen lung. Faptul că devenim cu toții mai conștienți de impactul pe care îl avem și nu mai așteptăm ”să se facă” arată că suntem pe direcția cea bună.”, a declarat Alexandra Maier, Sustainability Manager ING Bank România.

Citește și: