Românii abia așteaptă să-și găsească de lucru: un milion de aplicări într-o lună. Cele mai căutate joburi
Piața de muncă din România a suferit transformări semnificative în ultimele luni, iar angajatorii au început să găsească mai ușor angajați. Pe de altă parte, pretențiile salariile și de alt ordin sunt mai mari ca niciodată.
Nu mai puțin de un milion de aplicări s-au înregistrat pentru posturile disponibile în luna august pe eJobs. Septembrie se vehiculează că va depăși valoarea cu pricina, având în vedere că au fost peste 200.000 de aplicări noi în primele 7 zile din lună.
„La finalul primului semestru, spuneam că 2022 a fost anul în care, procentual, creșterea numărului de joburi noi a depășit evoluția aplicărilor. Acum, însă, vedem că ambii indicatori punctează evoluții similare. Fie că au înțeles că e un moment bun să te angajezi, fie ca sunt nevoiți să-și schimbe jobul, românii sunt tot mai activi și foarte atenți la opțiunile pe care le au în piață. Ne așteptăm ca, până la finalul anului, să vedem din nou cifre record în materie de aplicări”, a afirmat Bogdan Badea, CEO eJobs România.
Unde vor să se angajeze românii
Nu mai puțin de 84,6% dintre aplicările pentru joburi de luna trecută au vizat posturi care nu avea referințe la telemuncă (”remote”). Doar 13,7% au fost pentru joburi din confortul căminului, iar 1,7% au vizat posturi în străinătate. Printre destinațiile preferate din afara țării, se numără Germania, Olanda, Franța și Belgia.
”2020 a fost anul în care a scăzut masiv interesul românilor pentru a lucra în afara țării. Deși vedem cifre mai mari decât acum doi ani, în continuare există o reținere în a aplica pentru un job peste hotare. Dacă în 2020 românii nu mai voiau să plece din cauza temerilor generate de pandemie, acum nu mai vor să plece pentru că piața este suficient de ofertantă la nivel local”, a adăugat Bogdan Badea.
În ceea ce privește posturile către care se orientează românii, ordinea este retail, call center/BPO, servicii, IT/telecom și financiar/bancar. Turismul și HoReCa nu mai sunt o prioritate în extrasezon. Foarte atractive, în schimb, sunt transporturile, industria alimentară și construcțiile, cu peste 220.000 de aplicări. Pe partea de telemuncă, oamenii optează pentru posturi în IT / telecom, publicitate, marketing, PR și media/internet.
Peste 400.000 de aplicări au venit din partea candidaților cu vârste cuprinse între 25 și 35 de ani, aproximativ 330.000 de la cei aflați la început de carieră (18-24 de ani) și puțin peste 200.000 din categoria de vârstă 36-45 de ani. Candidații foarte tineri (cu vârsta mai mică de 18 ani) și cei care au mai mult de 45 de ani rămân segmentele cel mai puțin active, cu 120.000 de aplicări împreună.