România ratează startul, din nou: țara din Europa de Est unde va fi amplasată noua fabrică Volvo

România ratează startul, din nou: țara din Europa de Est unde va fi amplasată noua fabrică Volvo

Fabrica de 1,2 miliarde de euro va avea o capacitate de 250.000 de unități și urmează să fie deschisă în 2026.

Volvo Cars va investi 1,2 miliarde de euro  pentru a construi o nouă fabrică de producție în Kosice, Slovacia, capabilă să producă 250.000 de vehicule electrice pe an, a anunțat producătorul auto.

Volvo își propune să devină o marcă numai electrică până în 2030 și, pentru a atinge acest obiectiv, a spus că va trebui să adauge o altă fabrică în Europa.

Construcția fabricii din Kosice este programată să înceapă anul viitor. Producția de serie a EV-urilor de următoarea generație Volvo este programată să înceapă în 2026, a spus compania, adăugând că aproximativ 20% din investiție este de așteptat să fie acoperită de guvernul slovac.

„Extinderea în Europa, cea mai mare regiune a noastră de vânzări, este crucială pentru trecerea noastră către electrificare și creșterea continuă”, a spus directorul general al Volvo, Jim Rowan.

Planuri mari

Prima fabrică nouă Volvo din Europa în aproape 60 de ani va fi a treia din regiune, alăturându-se fabricilor din Torslanda, Suedia, și Gent, Belgia, care au o capacitate anuală combinată de 600.000 de vehicule.

Bjorn Annwall, membru al consiliului executiv Volvo, a declarat anul trecut că pentru ca producătorul de automobile să depășească obiectivul de vânzare a 1,2 milioane de vehicule anual în 2025, ar trebui să adauge o altă fabrică.

Volvo, care își propune să aibă operațiuni de producție neutre din punct de vedere climatic până în 2025, a declarat că fabrica va folosi doar energie neutră din punct de vedere climatic.

Uzina Volvo va fi a cincea fabrică de asamblare de vehicule din țară. Celelalte uzine se află între 250 și 450 km distanță în Bratislava (Grupul Volkswagen), Tranva (Stellantis), Zilina (Kia) și Nitra (Jaguar Land Rover).

Până în 2025, Volvo vrea ca mașinile complet electrice să reprezinte jumătate din vânzările sale globale, care ar fi de 600.000 de unități.

Volvo intenționează să devină o marcă exclusiv electrică până în 2030.

Etichete: