Renault vrea să eficientizeze producția: modelul copiat după Dacia
Clienții Grupului Renault acceptă opțiuni limitate de culoare și finisaje pentru a accelera livrarea noilor lor mașini.
Aceasta este o inversare majoră pentru o industrie care s-a aplecat foarte mult pe personalizare, ceea ce complică procesele de producție și erodează profitul.
În schimb, producătorii de automobile tradiționali urmează Tesla, a cărei abordare simplă a opțiunilor auto a contribuit la creșterea profitului.
Oferta „Fast track” a Renault pentru modelul Arkana, deja livrat în Franța, garantează o mașină nouă în maxim 30 de zile – față de o așteptare medie de cinci luni.
Mașinile vin în doar trei culori, față de gama completă obișnuită de șase. Este disponibil doar un singur nivel de echipare (RS Line) și există un singur tip de motor.
Comenzile accelerate au reprezentat jumătate din înmatriculările de mașini noi Arkana în Franța în iunie.
„Reducerea diversității aduce beneficii tuturor”
Problemele de aprovizionare și necesitatea de a simplifica procesele industriale pentru a face față costului mare al electrificării ar fi putut schimba acest lucru.
„Industria auto se confruntă cu un adevărat paradox: pe de o parte, vrea să producă la cerere, mai degrabă decât să „împingă metalul”, dar diversitatea redusă a produselor facilitează pentru clienți să găsească modelele pe care le doresc în stoc”, a spus Denis Schemoul, analist de mobilitate pentru S&P Global.
„Reducerea diversității aduce beneficii tuturor”, a adăugat el.
Confruntat cu deficitul de componente, Volkswagen Group a renunțat în februarie la opțiunile pentru ID3-ul său electric, acum disponibil în Europa într-o versiune unică pentru a scurta timpii de livrare.
„Prioritatea mărcii Volkswagen este într-adevăr să ofere o ofertă care să poată fi livrată clienților săi cât mai curând posibil, în ciuda restricțiilor legate de deficitul de semiconductori”, a spus VW într-un comunicat.
Dacia este un model de urmat
Oferta redusă „Up & Go” a mărcii low-cost de la Renault, Dacia, se concentrează mai degrabă pe motoare și linii de echipare decât pe reducerea opțiunilor de culoare.
„Îndrumând clienții către două motoare și un singur finisaj, nu mai este jena de a alege… și datorită acestui lucru, din punct de vedere industrial, este mult mai ușor de programat, de programat”, a spus Dacia logistics și director de distributie Dimitri Manoussis.
Programul reduce timpii de livrare cu 40 de zile. Dacia spune că „Up & Go”, care este disponibil în doar 14 combinații, reprezintă 30% din vânzările de SUV-uri Duster în Franța, în timp ce 400 de combinații reprezintă restul de 70%.
Duster este al doilea cel mai bine vândut mașină de la Dacia.
Programul acoperă, de asemenea, hatchback-ul mic Sandero Stepway și crossover-ul compact Jogger, care sunt construite cu opțiuni populare.
În cazul lui Jogger, care a fost lansat anul acesta, versiunea Up & Go a fost disponibilă în 30 de zile, față de cel puțin patru luni de așteptare pentru comenzile personalizate, au spus directorii Dacia.
„Dacă reducem diversitatea produselor, facem multe lucruri mai fluide”, a spus Manoussis.
Dacia va lansa „Up & Go” în întreaga sa gamă și o va extinde în Belgia, Maroc și Portugalia până la sfârșitul anului, urmată de Regatul Unit.