Renault pregătește noul model Grand Austral: când va fi lansat verișorul Daciei Jogger
Renault este implicată total în piața SUV-urilor.
La mijlocul anului 2022, compania a lansat SUV-ul Austral de dimensiuni medii – dar intenționează să dezvăluie încă două mașini până în 2024, ambele bazate pe aceeași arhitectură CMF-C/D și propulsate de motoarele hibride ale lui Austral.
Renault este încă secretoasă cu privire la planurile sale. Cu toate acestea, Nadjib Zaouche, șeful fabricii Renault din Palencia, a lăsat să se înțeleagă că una va fi o ofertă mai mare de segment D și una va fi un „derivat” din segmentul C a lui Austral – și ambele vor rula pe liniile de la fabrica sa.
Grand Austral va sosi în 2023 ca succesor spiritual al Grand Scenic MPV. Își va împărtăși cea mai mare parte a stilului cu Australul obișnuit, dar se așteaptă ca un spate mai mare să facă spațiu pentru un al treilea rând de scaune.
În ultimii cinci ani, umilul MPV cu șapte locuri a fost înlăturat constant de SUV-ul cu șapte locuri – așa că este o decizie de afaceri bună pentru Renault să se urce și să câștige o parte din cota de piață. Există, totuși, multă concurență, noul Grand Austral care se încadrează cu modele precum Peugeot 5008, Skoda Kodiaq, Land Rover Discovery și Kia Sorento.
Ce va alimenta noul Renault Grand Austral?
Cumpărătorii europeni Austral pot alege atât dintre sistemele motopropulsoare mild hybrid cât și full hybrid. Cel mai simplu Grand Austral va dispune de același sistem E-Tech cu trei cilindri de 1,2 litri ca și Australul obișnuit.
SUV-ul mai mic produce 197 CP și revine până la 21 km/litru. Puterea va rămâne aceeași pentru cele două modele, dar cifra de economie de combustibil a motorului să scadă la mijlocul intervalului de 17 km/litru odată ce va trage Grand Austral mai mare și mai greu.
Noul sistem PHEV al Renault va fi bazat pe același motor 1.2 cu trei cilindri pe benzină ca și sistemul E-Tech din Austral standard, dar va avea un motor electric mai puternic, care poate propulsa mașina pentru mai mulți kilometri. Pentru a fi competitivă în această clasă, Renault va trebui să vizeze o autonomie electrică de aproximativ 60 de kmși o cifră oficială de economie de combustibil de peste 42 km/litru.
Cum va fi interiorul?
Aproape identic cu Austral-ul standard, dar vei obține ceva spațiu suplimentar în spate. Acoperișul mai înalt este acolo pentru a crea suficient spațiu pentru pasagerii care stau pe locurile din spate. Renault nu a spus cât de mare va fi portbagajul lui Grand Austral, dar cu siguranță se va îmbunătăți față de cifra standard de 555 de litri a mașinii.
Acesta va avea același sistem de infotainment de 12,3 inch și afișaj head-up ca și fratele său mai mic.
Vizibilitatea ar putea fi chiar puțin mai bună, deoarece geamurile laterale din spate sunt mai mari.