Renault își continuă planul de electrificare: indiferent ce spun “partenerii”
Sute de oameni lucrează la proiecte care pot merge dincolo de derularea unei operațiuni de vehicule electrice, a spus CEO-ul Luca De Meo.
Renault va realiza un plan de a-și crea afaceri cu motoare electrice și cu combustie, chiar și fără partenerii săi japonezi de producție auto.
„Ei știu că trebuie să o facem, că o vom face și le-am deschis ușa fiecărui proiect”, a declarat Luca de Meo, CEO Renault.
„La final este decizia lor dacă vor să sară în barcă, dar trenul pleacă din gară”, a spus de Meo.
Planul lui De Meo de a împărți operațiunile producătorului auto capătă amploare după ce au început discuțiile cu sindicatele franceze și au început discuții și cu conducerea de top ai partenerilor săi de alianță Nissan și Mitsubishi Motors.
De Meo a spus că va dezvălui detaliile planului de transformare în toamnă, după discuții „transparente” cu companiile japoneze.
Sute de oameni lucrează la proiecte care pot merge dincolo de derularea unei operațiuni de vehicule electrice și ar putea include alți parteneri, a spus el în interviu.
„Vorbim cu o mulțime de oameni”, a spus de Meo într-un interviu la Bloomberg Television.
El a spus că aceștia includ potențiali parteneri din industriile auto și tehnologice.
Compania încearcă să își revină financiar
Relațiile dintre Renault și Nissan și conducerea Mitsubishi sunt „foarte bune”, a spus de Meo, subliniind inițiativele viitoare pentru proiecte industriale comune.
Renault a raportat o pierdere netă de 1,36 miliarde de euro în prima jumătate a anului din costul închiderii afacerii sale din Rusia în urma războiului din Ucraina, dar și-a îmbunătățit perspectivele pentru întregul an din cauza îmbunătățirii profitabilității în alte părți.
Producătorul auto a declarat că marjele operaționale în prima jumătate a anului au fost de 4,7%, față de 2,1% în aceeași perioadă a anului trecut și și-a îmbunătățit previziunile privind marja pentru întregul an la peste 5%, deoarece modelele noi și prețurile mai bune îmbunătățesc profitabilitatea.
Pierderea din primul semestru a rezultat dintr-o depreciere de 2,2 miliarde de euro a valorii operațiunilor sale din Rusia.
Renault a fost cel mai expus dintre producătorii auto occidentali pe piața rusă. Ea și-a vândut pachetul majoritar de acțiuni la AvtoVAZ, cel mai mare producător de automobile din Rusia, în mai pentru o sumă simbolică despre care se spune că este o rublă.
„În ciuda tuturor problemelor legate de oprirea activității în Rusia, criza semiconductoarelor și inflația costurilor, Grupul continuă să-și îmbunătățească performanța operațională”, a declarat CEO-ul Renault, Luca de Meo, într-un comunicat.