02 feb. 2022 | 20:15

Record neașteptat pentru piața imobiliară globală: așa arată viitorul

ACTUALITATE
Record neașteptat pentru piața imobiliară globală: așa arată viitorul

Piața imobiliară a viitorului arată cu totul și cu totul diferit față de ceea ce vedem noi în prezent.

Conform firmelor de analiză, se pare că vânzările în metaverse sunt următorul nivel acestui sector.

În 2021, s-a înregistrat un adevărat record neașteptat, iar anul care tocmai a debutat ar putea dubla performanța înregistrată în cel de-al doilea an pandemic.

Sumele care sunt în joc ating valori amețitoare

La nivel global, vânzările imobiliare din metaverse au depășit pragul amețitor de 500 de milioane de dolari, numai în 2021.

2022 ar putea să ne aducă o escaladare a acestui fenomen. Experții se așteaptă la nici mai mult, nici mai puțin, decât dublarea acestei sume.

Semnalele de început de an arată cum nu se poate mai bine pentru nișă. Numai în prima lună din 2022 vânzările au depășit 85 de milioane de dolari.

Un impuls semnificativ pe această piață a fost dat chiar de gigantul social-media Facebook. De când compania a ales un nou brand – Meta – această industrie a început să crească fulgerător.

Pentru cei nefamiliarizați cu noua tehnologie, trebuie notat faptul că atunci când ne referim la Metavers, vorbim despre crearea unui spațiu digital – mai bine zis, a unei lumi digitale – în care fiecare persoană interacționează prin avatare. Fiecare persoană vie, normală, are un avatar pe care-l proiectează în lumea Metavers și care poate, de exemplu, merge la întâlniri în locul său, ghidat sub o formă sau alta de varianta originală, ființa vie.

Potrivit analiștilor de la Bloomberg, metaversul ar putea deveni o piață de 800 de miliarde de dolari americani, de care ar putea beneficia industrii diverse, de la jocuri și publicitate, la NFT și modă de lux.

În acest context, se pare că vom asista la un real război al brevetelor, estimează specialiștii. Meta Platforms (FB), IBM, Microsoft (MSFT), HTC (2498.TW), Didi(DIDI), dar și Disney (DIS) și Nike (NKE) au depus o multitudine de cereri pentru brevete și mărci comerciale legate de diferite aspecte ale metaversului și ale tehnologiilor sale.