22 aug. 2022 | 11:22

Reclamele mincinoase, pedepsite cu închisoare de până la doi ani: prima țară care a creat precedentul

ACTUALITATE
Reclamele mincinoase, pedepsite cu închisoare de până la doi ani: prima țară care a creat precedentul

Publicitatea mincinoasă se va pedepsi în Marea Britanie cu doi ani de închisoare. Unul dintre motive ar fi temperarea consumului, pe fondul creșterii constului vieții.

Astfel, autoritățile din Regatul Unit au decis ca persoanele care creează reclame înșelătoare la ofertele de tipul ”cumpărați acum, plătiți mai târziu” riscă doi ani de închisoare.

“Firmele care oferă împrumuturile să nu mai încurajeze cumpărarea sub impuls și să precizeze taxele de rambursare cu întârziere”, a avertizat Autoritatea de Reglementare a Sectorului Financiar din Marea Britanie, conform Reuters.

Pe măsură ce criza costului vieții din UK se înrăutățește, Financial Conduct Authority a spus așa-numitelor firme BNPL și British Retail Consortium că beneficiile împrumuturilor pe termen scurt, fără dobândă și la fața locului sunt subliniate în reclame fără indicații corecte.

Închisoare pentru publicitatea mincinoasă

În timp ce împrumuturile BNPL, care repartizează rambursările pentru bunuri precum haine pe câteva săptămâni, nu sunt reglementate în Marea Britanie, FCA are competențe de a interveni în modul în care sunt promovate și a forțat anul acesta să fie retrase sau modificate 4.226 de promoții. Banii devin din ce în ce mai puțini pentru mulți britanici, care se confruntă cu creșterea costurilor energiei și cu o inflație ridicată care crește prețurile alimentelor, făcând produsele BNPL o opțiune în criză financiară.

„Pe măsură ce ne confruntăm cu o criză a costului vieții, consumatorii sunt nevoiți să ia decizii dificile cu privire la finanțele lor și la modul în care plătesc pentru bunuri și servicii”, a declarat Sheldon Mills, directorul executiv pentru consumatori și concurență al FCA.

Creditorii BNPL câștigă bani luând o reducere din ceea ce îi ajută pe retaileri să vândă, unele bănci s-au alăturat recent grabei de a servi clienții care, în mod normal, nu ar putea obține un card de credit sau ar eșua verificărilor stricte de credit. Unii creditori BNPL percep comisioane de întârziere, iar neplata poate afecta, de asemenea, ratingurile de credit ale consumatorilor.

Astfel, FCA, care nu a identificat niciun creditor, le-a spus operatorilor BNPL Clearpay, Klarna, Laybuy (LBY.AX) și Openpay (OPY.AX) în februarie să-și schimbe contractele după ce au identificat potențiale prejudicii aduse clienților. A fost nevoie să folosească legislația privind drepturile consumatorilor pentru a face acest lucru, iar Marea Britanie urmează să organizeze o consultare publică cu privire la proiectul de lege pentru a introduce verificări ale accesibilității BNPL.